A társaság kezdetben az adatmentést vitte külföldre, s nemzetközi kiállításokon kötött partneri szerződéseket. Időközben azonban a piacon végbement egy jelentős konszolidáció, a továbblépéshez már erőteljes márkaépítésre is szükség volt. Ekkor hozták létre első két, teljesen saját tulajdonú külföldi leányvállalatukat: az egyiket Németországban, a másikat Ausztriában. Az utóbbi megoldás azonban jóval drágább, és az eredményességéhez megfelelő helyi piaci ismeretek, helyi szakemberek szükségesek – emelte ki a vezérigazgató.
Így a terjeszkedés pénzügyi kockázatait csökkentendő ez évtől új külpiaci stratégiát követnek a cégnél. Az ígéretes piacokon helyi befektetőt keresnek, aki a pénzt, a piaci ismereteket és a lobbierőt adja a közös vállalkozáshoz, a kisebbségi tulajdon fejében viszont a Kürttől érkezik a technológiai tudás, a cég vezetése és a marketing. "Az idén már ezt a módszert alkalmaztuk a júniusban bejegyzett dubai és az október elején létesített amerikai cégünknél" - hangsúlyozta Kmetty József.
A külföldi jelenlét erősítéséhez más formákat is bevetettek, ügyfélszolgálati irodát nyitottak Csehországban, Romániában, Francia-, Olasz- és Lengyelországban. Az év elején megjelentek Vietnámban és Egyiptomban is, ahol a helyi kormányok a Kürt adatmentési technológiáját vásárolták meg.
A cégcsoport bevételeinek jelenleg 20-25 százalékát adja a külpiac. A cél, hogy ez a mutató a jövő év végére elérje a 40-et. A teljes forgalomnak egyébként ma már a 90 százalékát adja az IT-tanácsadás, 10 százalékot képvisel az adatmentés. A további növekedéshez szükséges tőke bevonásához fontolgatják a tőzsdére lépést is, amihez tanácsadó kiválasztására két hónapon belül kerül sor, írja a Világgazdaság.