3p

A Tatán megrendezett Arany Penge fesztivál záróakkordjaként pénteken kiosztották a legkreatívabb hazai reklámoknak járó díjakat. A díjeső azonban elmaradt: a hetven döntőbe került alkotás közül csupán negyvenet jutalmazott valamilyen színű Pengével a szigorú zsűri. Sőt, idén nem osztották ki a legkreatívabb hirdetésnek járó elismerést, az Arany Borotvát, valamint az év ügynökségének járó díjat, az Arany Gordiuszt sem, és senki sem került a dobogóra a komplex kampányok kategóriájában.

"Az idei nevezések egy erős középkategóriás mezőnyt alkottak, de kiemelkedően kreatív alkotás ezúttal nem volt" - mondta el az mfor.hu-nak Récsán Gábor, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) főtitkára. Hozzátette, hogy ez a felhozatal jellemző az idei kreatív fesztiválokon. Ez többek között arra vezethető vissza, hogy a megtorpant gazdasági növekedés miatt a kreatív reklámok túl kockázatosak lennének a megrendelőknek.

A főtitkár úgy véli, hogy azért érkezett be tavalyhoz képest mintegy 15 százalékkal kevesebb versenymű, mert az ügynökségek hozzászoktak egyfajta nívóhoz, és már be sem neveztek olyan alkotásokat, amelyek nem ütik meg az elvárt szintet. (A versenyre a legtöbb munkát a DDB nevezte. - a szerk.)

A mostani verseny újdonsága egyébként, hogy újabb kategóriával bővült a reklámfesztivál. A "self promotion" szekciót azért hozták létre, mert eddig nagyon nehéz volt összehasonlítani az ügynökségek megbízóknak készített hirdetéseit a saját célú promóciókkal.

Idén a különböző kategóriákban összesen 200 nevezés érkezett. Az egy hétig tartó zsűrizés során a szokásosnál több, 70 alkotás (a nevezések 35 százaléka) került a döntőbe, azonban a zsűri csak 40 pályázatot díjazott. Nem osztották ki a legkreatívabb hirdetésnek járó Arany Borotva és az év ügynökségének járó Arany Gordiusz díjat sem.

Utóbbi a legtöbb pontot begyűjtő nevezőnek jár: az Arany Pengéért vagy Szívért 15, az Ezüstökért 10, a Bronzokért 5, míg a döntőbe jutott alkotásokért 1-1 ponttal gazdagodhat a nevező ügynökség. A legtöbb pontot holtversenyben a BBDO Budapest és a Leo Burnett Budapest szerezte, amelyek azonban - egy arany és két ezüst Pengét begyűjtve - nem érték el a díj odaítéléséhez szükséges 37 pontos alsó határt.

A Pengék mellett több különdíj is gazdára talált: a Metro hírújság például külön is értékelte a legjobb eredményt elérő sajtóhirdetést, azaz a BBDO Budapest "Milli Kaukázusi Kefír - Apó" című alkotását. Az A4 Apple Center által megvalósított helyszíni közönségszavazás nyerteseként a Próbakő Kommunikáció és a Fabrik által készített, "És apádat ne engedd a klónok közelébe!" című Jövő Háza tévészpot vihette haza a Tinto Fino különleges borválogatását, míg a legkreatívabb fiatal tehetségnek járó egy hetes portorozi belépőnek Jedlicska Márton, a BBDO art direktora örülhetett.

Az Olvasók által a legjobbnak ítélt televíziós reklámok versenyének, az mfor.hu Reklámmustra 2006/1-nek az eredményét kedd reggel olvashatják oldalunkon!

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!