A főtitkár úgy véli, hogy azért érkezett be tavalyhoz képest mintegy 15 százalékkal kevesebb versenymű, mert az ügynökségek hozzászoktak egyfajta nívóhoz, és már be sem neveztek olyan alkotásokat, amelyek nem ütik meg az elvárt szintet. (A versenyre a legtöbb munkát a DDB nevezte. - a szerk.)
A mostani verseny újdonsága egyébként, hogy újabb kategóriával bővült a reklámfesztivál. A "self promotion" szekciót azért hozták létre, mert eddig nagyon nehéz volt összehasonlítani az ügynökségek megbízóknak készített hirdetéseit a saját célú promóciókkal.
Utóbbi a legtöbb pontot begyűjtő nevezőnek jár: az Arany Pengéért vagy Szívért 15, az Ezüstökért 10, a Bronzokért 5, míg a döntőbe jutott alkotásokért 1-1 ponttal gazdagodhat a nevező ügynökség. A legtöbb pontot holtversenyben a BBDO Budapest és a Leo Burnett Budapest szerezte, amelyek azonban - egy arany és két ezüst Pengét begyűjtve - nem érték el a díj odaítéléséhez szükséges 37 pontos alsó határt.
A Pengék mellett több különdíj is gazdára talált: a Metro hírújság például külön is értékelte a legjobb eredményt elérő sajtóhirdetést, azaz a BBDO Budapest "Milli Kaukázusi Kefír - Apó" című alkotását. Az A4 Apple Center által megvalósított helyszíni közönségszavazás nyerteseként a Próbakő Kommunikáció és a Fabrik által készített, "És apádat ne engedd a klónok közelébe!" című Jövő Háza tévészpot vihette haza a Tinto Fino különleges borválogatását, míg a legkreatívabb fiatal tehetségnek járó egy hetes portorozi belépőnek Jedlicska Márton, a BBDO art direktora örülhetett.
Az Olvasók által a legjobbnak ítélt televíziós reklámok versenyének, az mfor.hu Reklámmustra 2006/1-nek az eredményét kedd reggel olvashatják oldalunkon!
Körte Ildikó