Más légitársaságokhoz hasonlóan az Air France is a belföldi és a középtávú, azaz 6 óránál rövidebb időtartamú járatain 2010 áprilisától 5 és 35 százalék között csökkenti árait. Ezek a járatok biztosítják a légitársaság bevételeinek negyven, utasainak pedig hatvan százalékát.
A legdrágább európai járatain, mint például a Párizs-Koppenhága vagy a Párizs-Frankfurt útvonalon 24 százalékos árcsökkenés várható. A fedélzeti szolgáltatások drasztikus visszaszorítása helyett azonban minden ingyenes szolgáltatás megmarad, de azok osztályonként változnak.
"A rövidtávú járatokon, az ügyfelek megbízható és hatékony közlekedést szeretnének megfelelő szolgáltatással és mindezt a legjobb áron, úgy, hogy megmaradjon minden, ami az Air France-t jellemzi. Ezekből az elvárásokból indultunk ki, amikor kidolgoztuk új medium-haul szolgáltatásunkat" - hangsúlyozta - Pierre Henri Gourgeon vezérigazgató.
A középtávú járatokon az eddigi három osztály helyett április 1-től csak két osztály lesz, de az a légitársaság szerint semmilyen szempontból nem hasonlítható a fapados légitársaságok járataihoz. A kabin hátsó részében az olcsóbb Voyageur vagy turistaosztályon továbbra is kínálnak újságot és étkezést, de az csak snack jellegű lesz, és utasonként csak egy, maximum 23 kilogrammos csomag lesz feladható. A Premium osztályon a növekvő árak mellett két csomag, összesen 30 kilogramm lesz ingyen feladható, és az utasok szabadon választhatnak ülőhelyet.
A premium-utasoknak azonban megszűnik a felszállás előtt kínált pezsgő és narancslé, és a két és fél óránál rövidebb idejű utakon a turistaosztályon nem lesz szendvics - mondta Bruno Matheu marketing-igazgatóhelyettes.
Az Air France november 19-én teszi közzé negyedéves eredményeit, a 2008-2009-es évet nettó 814 millió eurós történelmi veszteséggel zárta. A légitársaság továbbra is úgy számol, hogy az új szolgáltatások bevezetése előtt, 2010 márciusáig 3600-an távoznak önkéntes alapon a cégtől.
MTI/Menedzsment Fórum