Faragó optimizmusa megalapozottnak tűnik, hiszen ma a magyar piacon egy-egy eladó ingatlannak átlagosan 11 hirdetése fut számos portálon és ez sok esetben 11 különböző árat jelent. Jelenleg az interneten ma 20 500 darab ingatlant hirdetnek különböző árakon, és ezek minimális és maximális ára közötti különbség összesen 75,9 milliárd forint. Ingatlanonként átlagosan 3,7 millió forint. Van olyan ingatlan, amelyről 118 hirdetés található jelenleg. Ráadásul Faragó szerint ez a helyzet nem csak Magyarországra igaz, hanem számos piacra is. Így az Árminimum szolgáltatására reményeik szerint nem csak a magyar felhasználók lesznek vevők, hanem nemzetközi szinten is „labdába tudnak rúgni”.
Az Árminimum egyébként egy ingyenesen letölthető applikáció, amely ha fut a gépünkön, akkor egy-egy ingatlanos hirdetés megtekintésekor jelzi, ha az a hirdetés más oldalon is elérhető. Ekkor Google-módon listázza számunkra valamennyi hirdetés linkjét, így kiválaszthatjuk a legolcsóbb hirdetést. Vagyis a potenciális vevők a minimális árú hirdetésen keresztül tudják felvenni a kapcsolatot az ingatlan tulajdonosával vagy annak ingatlanosával.
Ez pedig azt eredményezheti, hogy kitisztul az ingatlanhirdetési piac, transzparensebbé válhatnak a hirdetések, ami magával hozhatja az ingatlanpiaci közvetítői piac megtisztulását is. Innentől kezdve a hirdetésekkel ügyeskedő, egy-egy ingatlant többször és eltérő módon meghirdető közvetítők teret veszíthetnek, és ez vezet majd a közvetítői piac kitisztulásához.
Ez a minőségi szolgáltatást nyújtó ingatlanosok számára lesz kedvező, vélekedik Kosztolánczy György, az Otthon Centrum ügyvezetője. Az Árminimum alapjaiban fogja átrendezni a piacot, az OC pedig a „cunamit” meglovagolni szeretné és nem „alulról nézni”.
mfor.hu