Jelenleg a légikikötő olyan részeit is a biztonsági kerítésen át lehet megközelíteni, amelyek nem tartoznak szorosan az alaptevékenységhez. Ebből pedig az következik, hogy naponta a kilenc beléptetési ponton 13 ezer főt kell átvizsgálni, ami a nagy számok törvénye alapján nagyobb kockázatot is magában hordoz. Az új nyomvonalat már kijelölték, a kerítés néhány hónapon belül egy sokkal kisebb területet - vagyis a kifutókat, a terminálokat és az előteret magában foglaló részt - vesz majd körbe. Az elkerített részre csak az a 300-400 fő léphet be, akiknek ott dolga van. Az átalakítás több százmillió forintjába kerülhet a társaságnak.
Szollár Domokos elmondta még, hogy a BA-nak a későbbiekben több személyt kell foglalkoztatnia az utasok átvizsgálására. Jelenleg ugyanis a röntgenkapun való áthaladás után - ha az nem jelzett, hogy gyanús eszközt takar az utas ruhája - minden tizedik gépre szállót szúrópróbaszerűen, egy kézi készülékkel újra átvizsgálnak. Az uniós szakemberek közelmúltbeli vizsgálódása után azonban a jövőben ez utóbbi helyett kézi motozást kell végezniük az ellenőröknek, s miután a nőket csak nők motozhatják, a férfiakat pedig férfiak, minden biztonsági kapunál meg kell duplázni az alkalmazottak számát.