3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Mérföldkőhöz ér idén nyáron az Egyesült Államok történelme, ugyanis útjára indítják az első amerikai nagysebességű vasutat - olvasható a California High-Speed Rail Authory oldalán. Miért csak most kezdenek az Európában és Ázsiában már rég létező szupervasút építésébe?

Az Egyesült Államokbeli Kaliforniában 2013 nyarán mutatják be az ország első nagysebességű vasútjának (High Speed Rail - HSR) terveit. A vonal San Francisco és Los Angeles között szállítja majd az utasokat mindössze 3 óra alatt. A 2029-re elkészülő vasútvonalon elektromos szerelvények fognak közlekedni akár 220 mérföld/órával, vagyis 350 km/h-val.

SF és LA közti távolság légvonalban, a vasút azonban érinteni fogja Fresnot is

Munka, fejlődés

A HSR építése azonban nem csak az infrastruktúra fejlődését hozza magával. A vállalkozás 20 ezer munkahelyet teremthet évente, emellett a vonal által érintett városok életszínvonalának emelkedését is várják a projekt tervezői.

A HSR egyik pályaudvarának terve

Ezen hatásokon túl környezeti előnyei is vannak a vasútnak. A kaliforniai gyorsvasúttal foglalkozó hatóság szerint, mivel egy elektromos közlekedési eszközről van szó, olyan hatással van a széndioxid kibocsátásra, akár egy faültetési programnak. Ha azt vesszük, hogy a vasútra ülők leteszik a gépkocsijukat, vagy nem szállnak repülőre, akkor az állítás igaz. A hatóság szerint már csak 10 milliárd dollár hiányzik a vasút 68 milliárdos teljes költségből.

Miért csak most?

Európában és Ázsiában már rég léteznek nagysebességű vasutak, mint például a francia TGV, vagy a nemrég átadott kínai szupervasút. Amerika esetében a válasz az amerikai közlekedési kultúrában van, ugyanis az olajra épült társadalomban csak a válság után érezték meg igazán a polgárok, hogy milyen érzés, ha drága a benzin.

A válságban így sokan a tömegközlekedéshez fordultak, és ez elég motiváció ahhoz, hogy az amerikai infrastruktúra ezen ága is jelentősebb mértékű fejlődésnek induljon.

Érdekessége az ügynek, hogy most az amerikaiak tanulnak másoktól. Kalifornia kormányzója, Jerry Brown ugyanis Kínába utazott 2012 áprilisában, hogy megtekintse a kínai szupervasútakat. A kínaiak rohamléptekben fejlesztik a nagysebességű vasúti hálózatukat: jelenleg több mint 8 ezer kilométerrel rendelkeznek, és még 14 ezer kilométer van kivitelezés alatt.

A tajvani Bullet Train

A világ tehát kifordul önmagából: az USA a tömegközlekedést fejleszti, és pont a kínaiakat veszi példának.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!