Az elismerést azok a cégek kapják, akik ösztönző, kreatív és innovatív marketingkampánnyal képviselik termékeiket a piacon. Az IKEA ügynökségeivel együtt ötletes és humoros hirdetési kampánnyal képviselte a márkát, és vonzotta a vásárlókat az IKEA áruházakba. A dizájnos, alacsonyabb árkategóriába tartozó bútorokat és lakberendezési tárgyakat árusító cég lokalizálni is tudta a márkát, kihasználva az adott régió kulturális és területi adottságait.
Az IKEA az első Cannes Lions díjat 1991-ben nyerte, és azóta további 50 oroszlán tulajdonosa lett. Film kategóriában 2003-ban a "Lamp" projektért kaptak elismerést, 2010-ben a "Facebook Showroom" munkájukkal pedig Titanium Lion díjat nyertek.
"Az IKEA marketing és kommunikációs jelenlétének sikere annak köszönhető, hogy ügynökségeivel összehangolt kreatív munkát végez" – mondta Philip Thomas, a Cannes Lions ügyvezetője. „Gratulálunk az IKEA-nak és ügynökségeinek ehhez a jól megérdemelt elismeréshez.” A díjat 2011. június 25-én adják át az IKEA alelnökének, Noel Wijsmans úrnak.
"Nagyon boldogok vagyunk, hogy mi érdemeltük ki a díjat, mely nagy elismerése munkánknak" – mondta Noel Wijsmans. "Az IKEA inspirálni szeretné mindazokat, akik egy szebb és ötletesebb otthonra vágynak. Köszönöm minden kreatív ügynökségnek, a svéd kommunikációs csapatnak és a világ összes IKEA dolgozójának munkájukat."
mfor.hu