2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A dolgozat olyan kérdésekre keres választ illetve próbál megvilágítani, mi az Internet banking és az e-banking? Milyen tényezők befolyásolják az Internet banking elterjedését? És mikor lesz általánosan elterjedt?

4. Összefoglalás

Internet bankingről akkor lehet beszélni, ha az ügyfél végrehajthat pénzügyi tranzakciókat a bankszámláján a számítógépével, az Interneten keresztül, hitelintézeti szolgáltatásokat vehet igénybe anélkül, hogy fel kellene keresnie egy bankfiókot, kirendeltséget. Az e-banking az Internet bankingnél tágabb fogalom, magába foglal minden hitelintézeti csatornát, amellyel elektronikus úton értékesíthetők szolgáltatások. Az Internet banking két típusa a home banking és az on-line banking, ezek megvalósításukat tekintve különbözőek.

Az előnyök elemzése arra mutatott rá: az Internet banking nagyon sok előnnyel rendelkezik, elsősorban költségmegtakarítást jelent, és az ügyfelek számára is vonzó lehet. A beindítás ellen szóló érvek elemzésekor négy olyan tényező került felsorolásra (Internet alacsony fokú elterjedtsége, ügyfelek bizalmatlansága, biztonsági és jogi problémák), amik - ma legalábbis ez egyértelműnek tűnik -, a jövőben meg fognak szűnni, illetve meg fognak változni. A célok elemzésekor fogalmazódott meg: az a hitelintézet, amelyik nem túlzott elvárásokkal, nem irreális célokra építve dönt az Internet banking bevezetése mellett, valószínűleg nem dönt rosszul.

A bankszolgáltatások világhálón történő értékesítésének jövője egyértelműnek tűnik, az igazi kérdés az, mikor következik be az a gyors, robbanásszerű elterjedés, aminek bekövetkezését elemzők biztosra veszik.


Irodalomjegyzék
[1] -: Évente duplázódhat az e--gazdaság. Világgazdaság, 2000. október 27., p10.
[2] Szekfű Balázs: Az e-banking lehetőségei Magyarországon. Pénz a Hálón, 2000. I., p3.
[3] B. Varga Judit: Pénz a hálón. E-üzlet, I. évf. 1. sz., 2000. november, p31.
[4] Kővári Gábor: Bank és Internet. Bankszemle, XLI. évf. 5-6. sz., 1997. május-június, p49.
[5] Horváth Éva: A honi úttörők. Pénz a Hálón, 2000. II., p4.
[6] //www.nua.ie/surveys/?f=VS&art_id=905355473&rel=true
[7] -: Profin bánni az ügyfelekkel. Pénz a Hálón, 2001. I., p35.
[8] //www.nua.ie/surveys/?f=VS&art_id=905355927&rel=true
[9] Szabó Kristóf gondolata. Elhangzott: "Pénz a hálón" konferencia, 2001. március 21.

A cikk előzménye

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!