2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A dolgozat olyan kérdésekre keres választ illetve próbál megvilágítani, mi az Internet banking és az e-banking? Milyen tényezők befolyásolják az Internet banking elterjedését? És mikor lesz általánosan elterjedt?

4. Összefoglalás

Internet bankingről akkor lehet beszélni, ha az ügyfél végrehajthat pénzügyi tranzakciókat a bankszámláján a számítógépével, az Interneten keresztül, hitelintézeti szolgáltatásokat vehet igénybe anélkül, hogy fel kellene keresnie egy bankfiókot, kirendeltséget. Az e-banking az Internet bankingnél tágabb fogalom, magába foglal minden hitelintézeti csatornát, amellyel elektronikus úton értékesíthetők szolgáltatások. Az Internet banking két típusa a home banking és az on-line banking, ezek megvalósításukat tekintve különbözőek.

Az előnyök elemzése arra mutatott rá: az Internet banking nagyon sok előnnyel rendelkezik, elsősorban költségmegtakarítást jelent, és az ügyfelek számára is vonzó lehet. A beindítás ellen szóló érvek elemzésekor négy olyan tényező került felsorolásra (Internet alacsony fokú elterjedtsége, ügyfelek bizalmatlansága, biztonsági és jogi problémák), amik - ma legalábbis ez egyértelműnek tűnik -, a jövőben meg fognak szűnni, illetve meg fognak változni. A célok elemzésekor fogalmazódott meg: az a hitelintézet, amelyik nem túlzott elvárásokkal, nem irreális célokra építve dönt az Internet banking bevezetése mellett, valószínűleg nem dönt rosszul.

A bankszolgáltatások világhálón történő értékesítésének jövője egyértelműnek tűnik, az igazi kérdés az, mikor következik be az a gyors, robbanásszerű elterjedés, aminek bekövetkezését elemzők biztosra veszik.


Irodalomjegyzék
[1] -: Évente duplázódhat az e--gazdaság. Világgazdaság, 2000. október 27., p10.
[2] Szekfű Balázs: Az e-banking lehetőségei Magyarországon. Pénz a Hálón, 2000. I., p3.
[3] B. Varga Judit: Pénz a hálón. E-üzlet, I. évf. 1. sz., 2000. november, p31.
[4] Kővári Gábor: Bank és Internet. Bankszemle, XLI. évf. 5-6. sz., 1997. május-június, p49.
[5] Horváth Éva: A honi úttörők. Pénz a Hálón, 2000. II., p4.
[6] //www.nua.ie/surveys/?f=VS&art_id=905355473&rel=true
[7] -: Profin bánni az ügyfelekkel. Pénz a Hálón, 2001. I., p35.
[8] //www.nua.ie/surveys/?f=VS&art_id=905355927&rel=true
[9] Szabó Kristóf gondolata. Elhangzott: "Pénz a hálón" konferencia, 2001. március 21.

A cikk előzménye

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!