3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bár az európai autópiac 11. hónapja folyamatosan növekszik, és nem ritka a két számjegyű bővülés sem az egyes márkák esetében, a Skoda júliusi teljesítménye még így is kimagasló volt.

Majdnem 52 ezer autót értékesített a Skoda júliusban az európai piacon, amely a tavalyi 40 600 darabhoz képest 27,8 százalékos növekedést jelent. A 11 ezres többlet még a hatalmas európai piacon is valódi keresletnövekedést mutat, nem úgy, mint Magyarországon, ahol a statisztikákat pár tucat közbeszerzés is módosíthatja, mint az történt az előző hónapban. (Erről a korábbi írásunkban részletesen beszámoltunk - Falubuszok szépítették a statisztikákat)

A cseh márka elsősorban az Octavia eladásainak köszönheti ezt a számot, a modellből ugyanis 34,9 százalékkal több fogyott a nyár második hónapjában, mint tavaly ilyenkor. Persze mellette a Yeti és a Rapid is jól teljesített – derül ki a Jato Dynamics adataiból.

A Yeti azért is fontos modell a Skoda életében, mert egy olyan szegmensben – a kis szabadidő autók között – versenyez, amelynek tagjai komoly növekedést érnek el Európában. Ott van a Duster, amely csak júliusban 85,5 százalékkal emelkedett, a Mokka 62,4-gyel és komolyan hozzájárulhat ahhoz, hogy az Opel kilábaljon nehéz helyzetéből. A Renault szárnyalását is nagymértékben segíti a Captur sikere, és a Peugeot 2008-at is szeretik a kontinensen.

Ettől függetlenül még nem mutatkozott komoly átrendeződés a modellek top 10 listájában. A Golf toronymagasan vezetett júliusban is, őt követték a Ford, a Renault, a VW, és az Opel kisautói, majd a nemrég megújult Nissan Qashquai, az Octavia, a Focus, az A3 és a Peugeot 208.

A Skoda mellett a hónap másik nyertese a BMW volt, bár sokkal kisebb, 9,1 százalékos növekedési volumennel. A bajor prémiummárkát elsősorban a 4-es sorozat sikerének köszönheti, amely a 3-as alapjaira épült kupé és kabrió modelleket jelenti.

Az európai ujautó-eladások alakulása 2013-ban és 2014-ben
(Forrás: Jato)

A teljes európai piac egyébként 5,4 százalékkal nőtt júliusban, míg Magyarországon 22,5 százalékkal több kocsit adtak el. Érdekesség, hogy a román piac, amely már hónapok óta szárnyal (júliusban 46,4, júniusban pedig 75,1 százalékkal nőtt) mostanra tudott behozni minket. Az első hét hónapban ugyanis 39 593 személyautót értékesítettek 150 darabbal többet, mint Magyarországon. Ehhez persze az is hozzátartozik, hogy a magyarnál kétszer nagyobb lélekszámú piacról beszélünk.  

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!