1p

Bár az összesített reklámköltés növekszik, a nagy autógyártók az elmúlt négy üzleti negyedévben 1,4 milliárd dollárral csökkentették hirdetési kiadásaikat. Ez rossz hír a nyomtatott újságok és a rádiók számára, hiszen az autóipari cégek főleg e helyeken reklámoznak.

Azt már korábban megfigyelték, hogy a vállalatok a hagyományos reklámhordozóktól fokozatosan elfordulnak, s inkább az internetet vagy egyéb szokatlan hirdetési felületeket vesznek igénybe. A mostani folyamat azonban arról szól, hogy egy reklámfelületet hagyományosan igénybe vevő szegmens fordul el az adott médiumtól - írja az Advertising Age.

Érdekes, hogy bár az autóipari társaságok összességében egyre kevesebbet költenek hirdetésekre, a tíz legnagyobb gyártó közül csak egy, a General Motors (GM) csökkentette reklámköltését. A vállalat 17,4 százalékkal 1,3 milliárd dolláros szintre vitte le hirdetési büdzséjét, legnagyobb riválisai, a Ford és a japán Toyota viszont csaknem 8 százalékkal növelték saját költéseiket az elmúlt évben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!