2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Oroszország kész további importkorlátozásokat bevezetni, egyebek között akár gépjárművekre is, amennyiben az Egyesült Államok és az EU újabb szankciókat léptet életbe ellene - idézi a Moscow Times hírportál a Vedomoszty moszkvai napilap cikkét.

Az év első felében az Oroszországban eladott személygépkocsik 27 százaléka importból származott, a tehergépkocsik esetében az arány 46, az autóbuszok esetében pedig 13 százalék volt.

A moszkvai lap értesülése szerint újabb szankciók bevezetése esetén Oroszország kész részleges, vagy teljes importtilalmat is elrendelni gépjárművekre. A tilalom nem vonatkozna az Oroszországban közös vállalati formában tevékenykedő külföldi gyártók helyi termelésére.

Oroszország korlátozó intézkedések bevezetésének lehetőségét vizsgálja emellett repülőgép ipari, hajógyártó és autóipari vállalatok más termékeire is. Oroszország eddig az ellene szankciókat alkalmazó országok mezőgazdasági termékeire léptetett életbe behozatali tilalmat. Az importtilalom az Európai Uniót, az Egyesült Államokat, Kanadát, Ausztráliát és Norvégiát érinti.

A gépjárművek importkorlátozása valószínűleg a helyi lakosságot kevésbé érintené érzékenyen, hiszen az idei évben az új autók értékesítése komoly mélyrepülést mutatott. Az Európában legkedveltebb márkák közül az Opel 25, a Volkswagen 32 esett vissza, míg a Ford 52 százalékkal kevesebb kocsit tudott eladni Oroszországban. Más kérdés, hogy a helyben gyártott modellek sem keltek el a korábban megszokott mennyiségben, hiszen a Lada 25, a Kia 11, a Renault pedig 16 százalékkal kevesebb autót adott el júliusban az egy évvel korábbi számokkal összevetve.

Az esetleges importtilalom előzményének tekinthetjük azt a július végén született rendeletet is, amely szerint megtiltották a külföldi gyártmányú autók beszerzését az állami és önkormányzati hivatalnokok számára. A rendelet a külföldi gyártmányú szolgálati járművek vásárlása mellett tiltja a más országokban összeszerelt buszok, villamosok és mentőautók beszerzését is. Igaz utóbbi kitétel esetében a szabályozás megengedőbb, hiszen csak akkor kell alkalmazni, ha a hazai cégek fel tudják venni a versenyt a külföldi vállalatokkal, mind minőségben, mind árban, ez a kitétel a szakértők szerint jócskán csökkenti a lépés súlyát.

mfor.hu/MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!