A VNU újabb terület felé nyitna, ezúttal az egészségügyi adatszolgáltatás piaca keltette fel a hollandok érdeklődését. A cég történetében nem ez az első jelentősebb stratégiai módosítás. A társaság 2001-ben vásárolta fel a világ egyik legnagyobb piackutató cégét, a Nielsen1s Ratings-et. Az akkori ügylet finanszírozása érdekében a VNU értékesítette az európai szórakoztató lapportfólióját - köztük a VNU Budapest Lapkiadó Rt.-t - a finn SanomaWSOY médiacsoportnak. Az európai magazinkiadók a SanomaWSOY újonnan alapított üzleti egységéhez, a Sanoma Magazines-hoz tartoznak.
Noha a VNU ajánlata sem a részvényesei, sem az elemzők tetszését nem nyerte el, a társaság menedzsmentje eltökélt az akvizíciót illetően. A médiatársaságban érdekelt befektetési alapok, így a Templeton Global Advisors, Fidelity Investments International és Knight Vinke Asset Management ellentámadásba lendült, és igyekeznek minél több részvényest maguk mellé állítani. Az alapok szerint a részvényenkénti 11,25 dollár és 0,6 VNU részvény túl nagy diszkontot jelent, így rendkívül kockázatossá teszi a tranzakciót. A fő tulajdonosok mellett az elemzők is a veszélyekre hívják fel a figyelmet, hiszen az IMS forgalma mindössze 411 millió dollár volt, míg nyeresége 30 millióra rúgott az első pénzügyi negyedévben.