A külföldön szolgáltatási központokat létrehozó vállalatok 80 százaléka üzleti szempontból sikeresnek tekinti a végrehajtott outsourcingot, és csak öt százalékuk ítéli sikertelennek ezt a lépést - derül ki az UNCTAD és a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó tanulmányából.
A 20-40 százalékos költségmegtakarítás gyakran meghaladja a vállalatok várakozásait. A cégek több mint 40 százalékát egyébként nem csak költségszempontok befolyásolták abban, milyen országba helyezi ki tevékenységét: a versenytárs követése, a célország által kifejtett promóciós tevékenység vagy egy külföldi leányvállalat belső lobbitevékenysége szintén fontos mérlegelendő tényező - írja a Népszabadság.
A kihelyezési projektek több mint fele Európán belül valósul meg. A vezető európai helyszínek közé tartozik Nagy-Britannia, Spanyolország és Portugália, illetve Kelet-Európában Lengyelország, Magyarország és Románia. Minden tíz projektből négy Ázsiát, ezen belül elsősorban Indiát célozza meg: ez utóbbi régióban a legmagasabb a munkahelyteremtések száma.
A megkérdezett európai vállalatok esetében a kihelyezett szolgáltatások 60 százaléka a pénzügy, könyvelés, IT-támogatás, humánerőforrás-menedzsment és egyéb back-office szolgáltatások közül kerül ki. A vállalatok egyharmada említette telefonos vevőszolgálatának, call-centerének kihelyezését. Az outsourcing tevékenység létfontosságú az európai vállalatok számára is, az amerikai versenytársaikkal szembeni versenyképességük megőrzése szempontjából, idézi a Népszabadság a tanulmányt.
Az európai cégek is Indiába telepítik át egyes tevékenységeiket
Tíz európai vállalat közül négy már elkezdte, fele pedig tervezi szolgáltatási tevékenységei külföldre helyezését - áll egy most közzétett kutatásban. A felmérés a legnagyobb vezető európai vállalatokra terjedt ki, írja a Népszabadság.