A miniszter elmondta: megállapodtak a három potenciális vevővel - köztük a MÁV-val -, hogy ajánlatuk az év végéig érvényes. Addig az új üzleti terv függvényében eldöntik, hogy állami tulajdonban marad-e a vállalat vagy eladnak belőle egy kisebbségi részesedést. Vazny közölte, hogy inkább állami tulajdonban szeretnék tartani a céget.
A ZSSK Cargo 2005. január 1-jén vált önálló céggé, amikor kettévált a szlovák vasúttársaság: a Zeleznicna Spolocnost Slovensko A.S. a személyszállítást, a ZSSK Cargo a teherfuvarozást bonyolítja le. A ZSSK Cargo működésének első évében 713 millió korona veszteséget halmozott fel 18,15 milliárd korona bevétel és 18,86 milliárd kiadás mellett (1 szlovák korona hozzávetőleg 7 forint).
Korábbi jelentések szerint három pályázó - köztük a MÁV - maradt versenyben a cég privatizációjára kiírt tenderen. A jelentés szerint a MÁV Zrt. és a Slavia Capital Group A.S. alkotta Carpathian Cargo stratégiai konzorcium 7,6 milliárd szlovák koronát ajánlott a ZSSK Cargóért. Ennél többet kínált az osztrák Rail Cargo Austria és a szlovák J and T befektető-csoport konzorciuma, valamint a Cargo Central Europe nevű amerikai-brit-szlovák-cseh konzorcium. Végül a privatizációs bizottság a Rail Cargo Austria-J and T párost ajánlotta elfogadásra, a kormány azonban február végén azonnali hatállyal leállította privatizációs programját az előre hozott választások miatt.