Simó György a T-Online vezérigazgatója bevezetőjében kifejtette: az elmúlt években 14-ről 30 százalékra nőtt a netezők között a szélessávot használók aránya. Mind a vezetékes, mind a mobil piac elérte terjeszkedésének határait, azonban az internet még nagyon messze van ettől. Sikernek értékelte, hogy a T-Online 350 ezer ügyfele közül már 300 ezren rendelkeznek szélessávú kapcsolattal. "A hazai piac fejlődéséhez elengedhetetlen, hogy a kormány és az Európai Unió együttesen támogassa a fejlesztéseket. Országunk versenyképessége múlik ezen" - mondta Simó.
Közösségi portál
A T-Online április végén szerződést írt alá a legnagyobb közösségi portált üzemeltető iWiW Kft. megvételéről. Az akvizíció óta a felhasználószám továbbra is növekedik, a tulajdonosváltás óta 77 ezerrel bővült az online közösség. Az iWiW a negyedik legnézettebb oldal, ami azért is egy nagyszerű eredmény mivel nem mindenki számára elérhető. "Befektetésünk oka, hogy az iWiW egy potenciálisan új műfaj, ami hamarosan ugyanolyan alapfunkció lesz az interneten, mint a levelezés. A felvásárlás óta jelentős technikai újításokat tettünk, így a portál újra nagyobb problémák nélkül működik" - szögezte le Simó. A cég tervei között szerepel, hogy 600 ezer új tag regisztráljon az oldalon, továbbá a hirdetők előtt is meg akarják nyitni a portált.
A televíziózás új korszaka
Tavasszal jelentette be a T-Online, hogy megkezdi az IP alapú televíziós szolgáltatás műszaki tesztjeit. Az IP-TV a hagyományos tévézéshez képest vadonatúj élményt jelent, hiszen a már megszokott lehetőségeken túl az előfizetők olyan új tartalmi szolgáltatásokat is kipróbálhatnak, mint a digitális videótéka, a műsorfelvevő, az elektronikus műsorújság, a szünetfunkció, a gyerekzár, és akár még levelet is küldhetünk majd az új rendszeren keresztül.
A tesztek eredményeképpen júliustól szélesebb kör számára lesz elérhető az új technika, őszre pedig szeretnék Budapestet és a nagyobb vidéki városokat is behálózni. Ezeken a helyen kezdődik el 2006 végétől a kereskedelmi bevezetés. A mostani tesztidőszakban 35 tévécsatorna és 4 mozicsatorna kínálata érhető el, az IP-TV videótékájában pedig több mint 250 film közül válogathatnak.
Az IP-TV-el a hazai távközlési liberalizáció újabb fejezetéhez érkezik, mivel az eddig monopolhelyzetben lévő kábel-szolgáltatók versenyre kényszerülnek. Valószínűleg több hasonló szolgáltatás fog megjelenni, azonban a szélessávú internet alacsony elterjedtsége miatt egyelőre csupán kevesek élvezhetik majd a technika ezen új generációját.
Betörés a hirdetési piacra
A vállalat május elején megvásárolta a legnagyobb hazai online hirdetési hálózatot, az Adnetwork Kft.-t, amellyel rá szeretné irányítani a figyelmet a kis tartalomszolgáltatókra. "Célunk, hogy támogassuk őket, helyt adjunk oldalaik megjelenésének és szolgáljuk fejlődésüket" - mondta el a vezérigazgató. A felmérések azt mutatják, hogy az évről évre növekvő online reklámbevételek jelentős része az öt legnagyobb internetes oldal lapjain jelenik meg, azonban ezek mellett még több ezer oldal létezik amelyek méretűk miatt a hirdetők számára láthatatlanok.
Világbajnokság az Origón
Az origo portfolió (origo, freemail, t-online és a G-portál) az utóbbi hetekben öt ízben is túllépte a napi egymillió látogatót. Az újabb csúcsok elérése érdekében a T-Online Magyarország licenc-szerződést írt alá a 2006-os labdarugó VB közvetítési jogait birtokló svájci Infront WM AG-vel. A megállapodás értelmében az alábbi tartalmakat mutathatja be az origo: a világbajnoki mérkőzések összefoglalói, napi összefoglalók, csoport összefoglalók, a legjobb csapat és játékos és a legszebb gólok. "A futball népszerűségére építve újabb lépést teszünk, hogy a T-Online Magyarország egyik legszínvonalasabb és legnagyobb internetes szolgáltatója legyen" - zárta le a sajtótájékoztatót Simó György.
Kovács András
Menedzsment Fórum