
A New Yorkban székelő kozmetikai és szépségápolási termékeket gyártó vállalat, a Revlon nemrégiben kezdett hozzá eddigi egyik legnagyobb vállalkozásába: piacra dobta ugyanis Vital Radiance néven az érettebb hölgyeknek szánt kozmetikai termékportfólióját.
A szépségiparban működő cégek a Revlontól a LOreálig egészen idáig a 30-as és a 40-es korosztályra fókuszáltak. Az ACNielsen legfrissebb piackutatásait felhasználva azonban a gyártók rádöbbentek arra, hogy a 45 feletti nők adják a kozmetikai szerek vásárlókörének a 69,3 százalékát.
A LOreal például tavaly ősszel rukkolt ki a kifejezetten 50-es és 60-as éveikben járó nők számára kifejlesztett Age Perfect bőrápoló termékekkel, a Procter & Gamble pedig a Cover Girls Advanced Radiance termékcsaláddal szondázza a piacot.
Miután 2002-ben Jack Stahl lett a Revlon elnök-vezérigazgatója, a cég hozzákezdett egyik legfontosabb márkájának a Almay-nek az újrapozícionálásához, valamint piacra dobták a Vital Radiance-t is. A társaság ugyanakkor hatalmas kampányba kezdett, hogy megerősítse a többi brandjét és felvegye a kesztyűt az egyre szorongató versenytársak szépészeti - mint a LOreal Maybelline és a Procter & Gamble Cover Girl - termékeivel szemben a rúzsok és szempillaspirálok frontján.
A vállalat idén februárban bejelentette, hogy 165 munkahelyet - a cég globális munkaerejének 2,5 százaléka - szüntet meg költségcsökkentés címén, mivel újrastruktúrálják a cég szerkezetét. A változtatások meghozták a várt sikert, az üzletekben például 23 százalékkal növelték a Revlon-termékeket kínáló polcok számát a tavalyihoz képest. Emellett a cégnek tavaly sikerült lefaragnia a 142,5 millió dolláros veszteségét 83,7 millióra.
A Revlon menedzsmentje nem nyilatkozott arról, hogy mennyibe került a Vital Radiance piacbevezető kampánya, de szakértők szerint valószínűsíthetően ez a vállalat legnagyobb befektetése a ColorStay tartós rúzs 1994-es reklámhadjárata óta.
A Revlon a Vital Radiance-szel és az Almay brand felfrissítésével 2006-ra már több mint 100 milliós dolláros forgalmat produkálhat, ebből a Vital Radiance önmagában 50 milliót generálhat.