A magyar kiállítók másik részével az italgyártáshoz szükséges alap- vagy adalékanyagok értékesítésében érdekelt nemzetközi cégek standján találkozhattunk.
A fogyasztás közép-kelet-európai növekedése mellett a Brau Beviale a fejlett piacok két új trendjére hívja fel a figyelmet. Egyik, hogy Nyugat-Európában jelenleg a kevert italok gyártásával lehet piaci részesedést növelni.
Alkohollal vagy nélküle különböző változatos ízek divatja dívik a fejlett piacokon. Az ásványvíz, gyümölcslé vagy szénsavas üdítőital mellett a sör is fontos szerepet játszik a keverékekben.
A másik új trend az italoknál, hogy csomagolóanyaguk nem csak könnyebb a korábbiaknál, hanem egyre inkább szolgálja a fogyasztók kényelmét is. Amíg egy 0,33 literes fémdoboz három évtizeddel ezelőtt még 48 grammot nyomott, addig jelenleg a felénél is kevesebbnél, 23 grammnál tart. A szintén 0,33 literes alumínium-doboz viszont mindössze 11 grammos.
Az újabban aszeptikus technológiával is tölthető, visszazárható dobozok révén megnövelhető a bennük lévő italok szavatossági ideje is. Újabban gyümölcsös tejitalokhoz is használják őket.
A mai üvegpalackok pedig 60 százalékkal könnyebbek régi elődjeiknél. Hátrányukat, hogy könnyen törnek, különböző megoldásokkal lehet csökkenteni.
A csomagolás súlyának csökkentése jegyében tovább terjednek a PET palackok. Szakértői előrejelzések szerint 2005-ben a világon gyártott sör 3-5 százalékát műanyag palackban forgalmazzák.
Bár egy liter kartonba történő csomagolásához 30 grammnál kevesebb anyag szükséges, továbbra is csak szénsavmentes italokhoz használható ez a csomagolóanyag.
Az ital-piac vonzó lehet a befektetőknek
Magyarországon az alkoholmentes szomjoltó italok egy főre jutó fogyasztásának növekedését jelzi előre szinte minden kategóriában Petra Trommer, a nürnbergi Brau Beviale szakvásár szóvivője. Szerinte egész Közép-Kelet-Európában a piac bővítésének még sok tartaléka tárható fel.