2p

A munkaadók számára az internetes állásportálokon elhelyezett hirdetések bizonyultak a leghatékonyabbnak egy nemzetközi felmérés szerint. Caterer.com felmérése szerint a HR és toborzási szakemberek többsége véli úgy, hogy az online eszközökkel a legkönnyebb megtalálni az ideális jelölteket.

Alaposan megváltozott az elmúlt időszakban a HR területen dolgozók preferencia rendszere, ha új munkatárs felvételéről van szó, derült ki a Caterer.com adataiból. A felmérés adatai szerint a munkaügyi vezetők 53 százaléka véli úgy, hogy az internetes oldalakon a legkönnyebb a megfelelő munkatársat megtalálni.

A szakemberek preferenciái alapján az is kiderült, hogy a leghatékonyabbnak az egyes szakmákra, iparágakra specializálódott álláskereső weboldalakat tartják (29%). Viszonylag kedveltek az általános állásportálok (14%). 

Egyre több munkaadó fedezi fel az interneten gerjesztett szájmarketinget (word of mouth). A válaszadók 13 százaléka ugyanis azon a véleményen van, hogy az internetezők által egymásnak továbbadott információk segítségével is eredményesen lehet embereket felvenni. Az munkaerő közvetítők, illetve fejvadászok igénybe vételét a HR-esek tizede tartotta a legoptimálisabb megoldásnak. A hagyományos nyomtatott hirdetések kapcsán hasonló arányban mutatkoztak azok, akik ehhez a toborzási formát kedvelik leginkább.

A HR-eseket tekintve friss magyarországi adat nem ismert az internetes toborzás népszerűségét illetően, ám a felhasználók elsősorban ma már ilyen módon tájékozódnak. Az NRC Piackutató és a TNS közös kutatás szerint három internetező közül kettő álláskeresésre is használja a világhálót.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!