Az ORFK által a közelmúltban közzétett lopási toplistán tavaly a Volkswagent a Suzuki, az Opel, a Ford és a Renault követte – ezek éppen a hazai autópark leggyakoribb márkái. Eközben a BMW a 2011-es ötödik helyről a kilencedik helyre csúszott vissza.
Tévhit
„Furcsa módon az autósok körében még mindig az a tévhit él, hogy elsősorban az értékesebb, újabb autók vannak veszélyben. Pedig immár a kis- és középkategóriás autók tűnnek el legnagyobb számban, és egy-egy idősebb autó akár fontosabb célpont is lehet, mivel immár nehezen beszerezhető alkatrészekkel üzemel” – oszlatja el a tévhiteket Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.
A fenti tendenciát támasztják alá a Genertel adatai is, amelyek az ellopott autók rohamosan növekvő átlagéletkoráról tanúskodnak: míg a társasághoz beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora 2010-ben még 3,9 év volt, ez az érték 2011-ben 4,7-re, míg 2012-re már 5,4 évre nőtt, és a listán 2011 óta egyre nagyobb arányban szerepelnek a tíz év feletti lopott kocsik.
Nem aggódunk
Az autósok hamis biztonságérzete is okozhatja azt, hogy a Genertel felmérése szerint az autósok jóval inkább tartanak a töréskártól, mint a lopástól: míg előbbi átlaga a 10-es skálán 6,3 volt, addig az utóbbié csupán 3,8, ami igen mérsékelt érték ahhoz képest, hogy egy ilyen kár esetén – biztosítás nélkül – az autó teljes értéke elveszik.
mfor.hu