2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elsősorban a külpiacokon, ezen belül orosz relációban növeli eladásait a Gyulai Húskombinát Zrt. az idei esztendőben, mert a hazai piacon tavaly 800 tonnával csökkent az értékesítése - közölte a nádudvari székhelyű HAGE-Nagisz csoporthoz tartozó nagyüzem vezérigazgatója.

Ruck János elmondta: az elmúlt évben a hazai élelmiszer piac több mint 13 százalékkal csökkent, s ez azt jelentette a társaságnak, hogy az évi 10 ezer tonnás késztermék-értékesítés csaknem ugyanilyen arányban mérséklődött. Így, bár üzemi szinten 170 millió forinttal lefaragták a költségeket, sőt a termelés racionalizálása érdekében több mint 400 millió forintot is befektettek, mégsem sikerült elérni a nullszaldós gazdálkodást.

A trendek, és az év elején megkötött szerződések azonban azt mutatják, hogy az idei esztendőben egy-másfél milliárd forinttal növekedhet az árbevétel annak köszönhetően, hogy kenőmájasra  olyan mennyiségre  nyertek rendelést április elsejétől egy pályázaton az orosz piacra, amely kompenzálhatja a hazai piacon elszenvedett kiesést.

A gyulai vállalat ezért a tavasz második hónapjától kétműszakos termelésre áll át a májkrém üzemben, ami azt jelenti, hogy több év után a meglévő 400 főnyi kollektíva 30-40 új munkavállalóval fog bővülni.

Ruck János hangsúlyozta, hogy az orosz piacon való megjelenéshez komoly segítséget nyújtott az Eximbank, hiszen a magyar tulajdonú nagyüzem expanzióját finanszírozni fogja.

A húskombinát eredetileg a termelési volumenének nagyjából húsz százalékát értékesítette eddig a külpiacokon, harmad-harmad arányban Oroszországban, Nagy-Britanniában és az unió más országaiban.

Belföldön sikerült mindazonáltal megőrizniük a 25-30 százalékos piaci részesedést a kenőmájasok és a gyulai kolbász termékkörben, sőt immár nemcsak a gyulai kolbász, hanem a kenőmájas is kiérdemelte 2010-ben a Magyar Termék Nagydíjat. Sőt, a Gyulai Húskombinát az elmúlt évben második helyen végzett a GFK felmérésén, a legmegbízhatóbb márkanevek sorában.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!