3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az egész nyarat kitöltő nagyszabású fővárosi útfelújítások során a szakmának nemcsak a föld alatti vezetékcserékkel, a forgalommal, hanem még a rendezvényekkel is össze kell hangolni a munkákat, járt utána az mfor.hu.

A munkák koordinálása nem egyszerű feladat, ugyanis az építést a forgalom mellett a budapesti rendezvényekkel is egyeztetni kell. Míg az egymáshoz közel fekvő hévpálya és a Szentendrei út javítása egyidőben nem történhet, arra is oda kell figyelni, hogy rossz ütemezéssel például megbénulhat a Sziget Fesztivál. Ennek az útszakasznak az átépítése emiatt csak augusztus végén kezdődik meg. A forgalom megszervezését a 2-es metró nyári felújítása, a metrópotló autóbuszok közlekedése is nehezítette.

Idén nyáron a fővárosi úthálózat 8 százalékát újítják fel - várhatóan október végéig -, ami összességében 86 kilométernyi utat jelent egész Budapesten. Ezzel még a 2005-ös kátyúzási program nem ér véget, további 26 út esetében folyamatban van a közbeszerzési eljárás, amelyeken augusztus második felében hirdetnek eredményt.


mfor.hu információ
Július második és harmadik hetében az előzetes tervek szerint forgalomelterelésre a következő utakon kell számítani:
  • Márvány utcai felüljáró

  • Árpád fejedelem útja

  • Budaörsi úti felüljáró

  • Nagymező utca

  • Király utca

  • Bethlen Gábor utca

  • Mária utca

  • Dési Huber utca

  • Csanády utca

  • Szugló utca



A főváros 4,1 milliárd forintot biztosít az útfelújításokra, emellett állami pénzekre is pályázott, hogy meglegyen a szükséges keret. Ennek eredményeként minden egyes önkormányzati forinthoz még egy további forintot kapott. Jövőre újabb 100 kilométernyi út rendbehozatalát tervezik, az ideinél nagyobb volumenű, 33 milliárd forint értékű beruházással.

A város a napokban újabb 2,4 milliárd forint állami támogatásra adott be pályázatot. A terv az, hogy néhány éven belül a fővárosi forgalom 80 százalékát bonyolító főútvonalak - a 4300 kilométeres budapesti úthálózatból 1000 kilométer - 43 százalékát újítsák fel.

A kátyúmentes város rózsaszínű jövőképét csak néhány kritika árnyékolja be. Egyesek szerint teljesen érthetetlen, hogy Budapesten most, az idegenforgalmi főszezon közepette sok főútvonalat újítanak föl, és metrót építenek át. A közlekedők nem minden esetben találják meg az elkerülő mellékútvonalakat, nem beszélve a külföldiekről, akik térkép alapján főútvonalon közelítik meg úticéljukat. Mások az útfelújításokról szóló tájékoztatókat hiányolják. Az internetes hozzáféréssel rendelkezőknek hasznos információ: a főváros honlapjáról letölthetők a forgalomkorlátozási ütemezések.

Vajda Pál kérdésünkre azt válaszolta: azért volt időszerű a nagyszabású útfelújítás, mert "Budapest útjai tarthatatlanul rossz állapotba kerültek". Korábban a főváros vezetése cáfolta, hogy kampánycélból láttak volna hozzá a feladathoz.

A főváros terve, miszerint a jövőben 200 alá csökkentenék a budapesti kátyúk számát, igencsak időszerű, ugyanis rosszul állunk, ha a szomszédos fővárosokhoz hasonlítjuk magunkat. Prága belvárosában például az utak feltünően jobb állapotban vannak, mint Budapesten, amit egyesek a kisebb forgalommal, mások a magasabb karbantartási színvonallal magyaráznak. Prágában például a metróhálózat sokkal kiterjedtebb, a belváros nagy részéből kiűzték a forgalmat.

Nagy Vajda Zsuzsa Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!