Németországban az üzemanyag magas ára mellett az üzemanyag-forgalmazó cégek árképzési gyakorlata is feszültséget okoz. Az árak rendszerint naponta többször változnak, és mindig azokban a napszakokban emelkednek, amikor a legtöbben tankolnak. A napon belüli árkülönbség elérheti a 15 centet (44 forint).
A közfelháborodás hatására a konzervatív-liberális kormánykoalíció megoldást keres a problémára. Szóba jöhet az úgynevezett nyugat-ausztráliai modell, amely szerint a benzinkutaknak minden nap 14 óráig jelenteni kell egy hatóságnál, hogy másnap milyen árakat kívánnak alkalmazni. Az árakat reggel 6 órakor állíthatják be a kívánt szintre, és 24 órán keresztül tilos a változtatás. Az is lehet, hogy az osztrák megoldást veszik át, amely szerint nem kell előre jelezni az árakat, de változtatni csak naponta egyszer, 12 órakor lehet - írták német lapok pénteken.
Pénteken a törvényhozás felsőháza - a tartományok képviselőiből álló Bundesrat - is foglalkozott az üzemanyagárak ingadozásával, és felszólította a kormányt, hogy vizsgálja meg, miként lehetne fékezni az ármozgást.
A kormány korábban betiltotta az úgynevezett árolló alkalmazását, vagyis azt, hogy a piac nagy szereplői magasabb áron értékesítsék az üzemanyagot a nem a saját márkát viselő töltőállomásoknak, mint a saját hálózat tagjainak. A versenyhatóság legutóbbi, 2011-es vizsgálata szerint azonban továbbra is az óriáscégek uralkodnak, a piacon oligopólium alakult ki, a bevétel 65 százalékát megszerző 5 cég között nincs számottevő verseny.
Az árak jelenleg történelmi csúcson vannak, a kőolaj világpiaci árának folyamatos emelkedése miatt a gázolaj literenkénti átlagára átlépte az 1,50 eurós (442 forint) szintet, a benziné pedig elérte az 1,70 eurót (501 forint).
MTI