2p

Az amerikai „Nagy hármas” folytatta a piacvesztést az ázsiai versenytársakkal szemben. Míg a Ford 8, a General Motors 8,7, a Chrysler pedig 5 százalékos visszaesésről számolt be, addig a japán autógyártók, a Toyota 12,9, a Honda pedig 3,5 százalékos növekedést könyvelhetett el 2006-ban - értesült a BBC News.

A benzin árak emelkedése erősítette az ázsiai vállalatokat az utóbbi években, miután megnőtt az érdeklődés az alacsony fogyasztású autók iránt. Az úgynevezett "benzintemető" sport haszongépjárművek és teherautók iránti keresletcsökkenést a legtöbb amerikai autógyártó elszenvedte.

A GM decemberi eladásai rosszabbak voltak, mint a tervezett, egy hónap alatt 13 százalékot zuhant, akárcsak a 19 százalékos teherautó eladáscsökkenés.

A Ford elmondása szerint csökkent az autóértékesítés decemberben, mert az amerikaiak áttértek a kisebb, alacsonyabb fogyasztású autókra, míg a teherautó-eladás 14 százalékkal csökkent a 2005-ös évhez képest. A vállalat az üzemanyag-drágulással magyarázza a történteket.

A Toyota, mely már megelőzte a Fordot a világ autópiacán, a jövőben a világ vezető autógyártója kíván lenni, míg az iparági szakértők szerint az ázsiai vállalat globális szinten megelőzi a Fordot 2007-ben.

A GM azt tervezi, hogy 30000 állást szüntet meg, bezárja néhány gyárát 2008-ban, illetve eladja kisebbségi érdekeltségeit a GMAC üzleti egységében, hogy csökkentse veszteségeit. A Ford időközben 38 000 állást szüntet meg. A Toyota mindeközben 6 új gyárat tervez felépíteni a világon az évtized végére.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!