A benzin árak emelkedése erősítette az ázsiai vállalatokat az utóbbi években, miután megnőtt az érdeklődés az alacsony fogyasztású autók iránt. Az úgynevezett "benzintemető" sport haszongépjárművek és teherautók iránti keresletcsökkenést a legtöbb amerikai autógyártó elszenvedte.
A GM decemberi eladásai rosszabbak voltak, mint a tervezett, egy hónap alatt 13 százalékot zuhant, akárcsak a 19 százalékos teherautó eladáscsökkenés.
A Ford elmondása szerint csökkent az autóértékesítés decemberben, mert az amerikaiak áttértek a kisebb, alacsonyabb fogyasztású autókra, míg a teherautó-eladás 14 százalékkal csökkent a 2005-ös évhez képest. A vállalat az üzemanyag-drágulással magyarázza a történteket.
A Toyota, mely már megelőzte a Fordot a világ autópiacán, a jövőben a világ vezető autógyártója kíván lenni, míg az iparági szakértők szerint az ázsiai vállalat globális szinten megelőzi a Fordot 2007-ben.
A GM azt tervezi, hogy 30000 állást szüntet meg, bezárja néhány gyárát 2008-ban, illetve eladja kisebbségi érdekeltségeit a GMAC üzleti egységében, hogy csökkentse veszteségeit. A Ford időközben 38 000 állást szüntet meg. A Toyota mindeközben 6 új gyárat tervez felépíteni a világon az évtized végére.