2001. január 10. 11:00

Úgy tűnik, hogy az internetes buborék-cégek válsága nem befolyásolja lényegesen a valóságos, vagyis gazdaságilag életképes e-kereskedelmi vállalkozások fejlődését. Nem csak a sikeres karácsonyi időszakot maga mögött tudó internetes kiskereskedelemre (B2C) érvényes ez, hanem a vállalatközi (B2B) üzletre is.

Úgy tűnik, hogy az internetes buborék-cégek válsága nem befolyásolja lényegesen a valóságos, vagyis gazdaságilag életképes e-kereskedelmi vállalkozások fejlődését. Nem csak a sikeres karácsonyi időszakot maga mögött tudó internetes kiskereskedelemre (B2C) érvényes ez, hanem a vállalatközi (B2B) üzletre is.

Talán felesleges is mondani, de a következő évekre valamennyi piackutató sok számjegyű forgalmat jósol a B2B kereskedelemnek.(A szép számokhoz persze az is hozzásegíti az elemzőket, hogy előszeretettel sorolják a B2B kereskedelemhez a hagyományos EDI rendszereket is.) A nagy lelkesedés közepette némileg kijózanítóan hathat az a felismerés, hogy nem létezik olyan szimpla B2B csatorna, mely kielégíthetné egy cég valamennyi B2B kereskedelmi igényét. Hiába képviselik a Giga Information Group szerint majd a B2B e-kereskedelmi piacok a teljes e-kereskedelem 38 százalékát majd 2004-ben, ez a 38 százalék sokfajta kapcsolatot takar. A vállalatoknak tehát elektronikus kereskedelmi csatornák olyan rendszerét kell kiépíteniük, melyek mindegyike illeszkedni képes a megfelelő ügyfél, vagy beszállító rendszeréhez.

A B2B csatornák egymás mellett élése nem egyszerűen a szabványosítás hiányából fakad. A különféle kommunikációs formákra ugyanúgy szükség van itt is, mint a B2C kereskedelemben. (Személyes kontaktus, valódi bolt, virtuális kirakat, online rendelés egymás mellett élése.) A párhuzamos csatornák ugyanakkor komoly gondokat okoznak elsősorban a megbízhatóság és a biztonság terén, de jelentősen növelik a költségeket is.

A B2B kereskedelem gyorsabb növekedését jelentősen lassítja, hogy nem elég az adott cégen belüli fejlesztéseket, átalakításokat elvégezni, a rendszer bevezetése csak akkor lehetséges, ha erre a partnerek is hajlandóságot mutatnak. Ha mindehhez figyelembe vesszük, hogy a kereskedelmi folyamat kiépítése egyetlen partnerrel átlagosan 3 hónapot vesz igénybe, könnyebb megérteni a B2B üzlet fejlődése előtt álló akadályokat.

3 millió forintból mindent elérhetsz

A céljaidhoz elég lenne 3 millió forint? A legjobb személyi kölcsönökkel felújíthatod a lakásod, lecserélheted az autód, de saját vállalkozásodat is beindíthatod. Használd személyi kölcsön kalkulátorunkat és legyen tiéd a legkedvezőbb hitel a törlesztőrészlet nagysága alapján: a CIB Bank Előrelépő személyi kölcsönének 60 654 forint a havi törlesztőrészlete, a THM pedig 8,17 százalék, de szintén kedvező a Raiffeisen Bank ajánlata: a törlesztőrészlet 60 757 forint, a THM pedig 8,92 százalék. A Cetelem Saját Ritmus kölcsönt 61 767 forintos törlesztőrészlettel és 9,47 százalékos THM-mel érhetjük el. A Budapest Bank Prémium kölcsöne havi 64 152 forintos törlesztőrészlettel és 10,50 százalékos THM-mel lehet a miénk. További ajánlatok, esetleg nagyobb hitelösszeg érdekel? Használd ezt a hitelkalkulátort!