2p

Úgy tűnik, hogy az internetes buborék-cégek válsága nem befolyásolja lényegesen a valóságos, vagyis gazdaságilag életképes e-kereskedelmi vállalkozások fejlődését. Nem csak a sikeres karácsonyi időszakot maga mögött tudó internetes kiskereskedelemre (B2C) érvényes ez, hanem a vállalatközi (B2B) üzletre is.

Úgy tűnik, hogy az internetes buborék-cégek válsága nem befolyásolja lényegesen a valóságos, vagyis gazdaságilag életképes e-kereskedelmi vállalkozások fejlődését. Nem csak a sikeres karácsonyi időszakot maga mögött tudó internetes kiskereskedelemre (B2C) érvényes ez, hanem a vállalatközi (B2B) üzletre is.

Talán felesleges is mondani, de a következő évekre valamennyi piackutató sok számjegyű forgalmat jósol a B2B kereskedelemnek.(A szép számokhoz persze az is hozzásegíti az elemzőket, hogy előszeretettel sorolják a B2B kereskedelemhez a hagyományos EDI rendszereket is.) A nagy lelkesedés közepette némileg kijózanítóan hathat az a felismerés, hogy nem létezik olyan szimpla B2B csatorna, mely kielégíthetné egy cég valamennyi B2B kereskedelmi igényét. Hiába képviselik a Giga Information Group szerint majd a B2B e-kereskedelmi piacok a teljes e-kereskedelem 38 százalékát majd 2004-ben, ez a 38 százalék sokfajta kapcsolatot takar. A vállalatoknak tehát elektronikus kereskedelmi csatornák olyan rendszerét kell kiépíteniük, melyek mindegyike illeszkedni képes a megfelelő ügyfél, vagy beszállító rendszeréhez.

A B2B csatornák egymás mellett élése nem egyszerűen a szabványosítás hiányából fakad. A különféle kommunikációs formákra ugyanúgy szükség van itt is, mint a B2C kereskedelemben. (Személyes kontaktus, valódi bolt, virtuális kirakat, online rendelés egymás mellett élése.) A párhuzamos csatornák ugyanakkor komoly gondokat okoznak elsősorban a megbízhatóság és a biztonság terén, de jelentősen növelik a költségeket is.

A B2B kereskedelem gyorsabb növekedését jelentősen lassítja, hogy nem elég az adott cégen belüli fejlesztéseket, átalakításokat elvégezni, a rendszer bevezetése csak akkor lehetséges, ha erre a partnerek is hajlandóságot mutatnak. Ha mindehhez figyelembe vesszük, hogy a kereskedelmi folyamat kiépítése egyetlen partnerrel átlagosan 3 hónapot vesz igénybe, könnyebb megérteni a B2B üzlet fejlődése előtt álló akadályokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!