Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

Úgy tűnik, hogy az internetes buborék-cégek válsága nem befolyásolja lényegesen a valóságos, vagyis gazdaságilag életképes e-kereskedelmi vállalkozások fejlődését. Nem csak a sikeres karácsonyi időszakot maga mögött tudó internetes kiskereskedelemre (B2C) érvényes ez, hanem a vállalatközi (B2B) üzletre is.

Úgy tűnik, hogy az internetes buborék-cégek válsága nem befolyásolja lényegesen a valóságos, vagyis gazdaságilag életképes e-kereskedelmi vállalkozások fejlődését. Nem csak a sikeres karácsonyi időszakot maga mögött tudó internetes kiskereskedelemre (B2C) érvényes ez, hanem a vállalatközi (B2B) üzletre is.

Talán felesleges is mondani, de a következő évekre valamennyi piackutató sok számjegyű forgalmat jósol a B2B kereskedelemnek.(A szép számokhoz persze az is hozzásegíti az elemzőket, hogy előszeretettel sorolják a B2B kereskedelemhez a hagyományos EDI rendszereket is.) A nagy lelkesedés közepette némileg kijózanítóan hathat az a felismerés, hogy nem létezik olyan szimpla B2B csatorna, mely kielégíthetné egy cég valamennyi B2B kereskedelmi igényét. Hiába képviselik a Giga Information Group szerint majd a B2B e-kereskedelmi piacok a teljes e-kereskedelem 38 százalékát majd 2004-ben, ez a 38 százalék sokfajta kapcsolatot takar. A vállalatoknak tehát elektronikus kereskedelmi csatornák olyan rendszerét kell kiépíteniük, melyek mindegyike illeszkedni képes a megfelelő ügyfél, vagy beszállító rendszeréhez.

A B2B csatornák egymás mellett élése nem egyszerűen a szabványosítás hiányából fakad. A különféle kommunikációs formákra ugyanúgy szükség van itt is, mint a B2C kereskedelemben. (Személyes kontaktus, valódi bolt, virtuális kirakat, online rendelés egymás mellett élése.) A párhuzamos csatornák ugyanakkor komoly gondokat okoznak elsősorban a megbízhatóság és a biztonság terén, de jelentősen növelik a költségeket is.

A B2B kereskedelem gyorsabb növekedését jelentősen lassítja, hogy nem elég az adott cégen belüli fejlesztéseket, átalakításokat elvégezni, a rendszer bevezetése csak akkor lehetséges, ha erre a partnerek is hajlandóságot mutatnak. Ha mindehhez figyelembe vesszük, hogy a kereskedelmi folyamat kiépítése egyetlen partnerrel átlagosan 3 hónapot vesz igénybe, könnyebb megérteni a B2B üzlet fejlődése előtt álló akadályokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.