2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Még nem fejeződött be az új buszüzemeltetési modell első tendere, jelenleg az értékelési szakasz tart, így eredményhirdetés sem volt még - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) péntek este.

A BKK megerősítette: az árajánlatok, az indulók köre, az ajánlott busztípus és a forgalomba állítási határidő tekintetében az Index hírportál értesülései helytállóak. Jelezték: a BKK új buszüzemeltetési modelljében jelen pályázati kiírás az első 75+75 autóbusz forgalomba állítására kiírt tender, amelyet a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján további tenderkiírások követnek majd.

Az Index pénteken közzétett információi szerint a VT-Transman nyerte az új buszüzemeltetési modell első tenderét, ennek köszönhetően márciusban 150 új Mercedes Citaro busz állhat szolgálatba Budapesten. A portál szerint az előminősítésen nyertes három cég közül (Orangeways, Color Tours, VT-Transman) végül csak a VT adott be ajánlatot: 75 szóló és 75 csuklós busz nyolc évig tartó üzemeltetésére. A Mercedes Citarók mellett szólt az is, hogy a német gyártó sajtóértesülések szerint azt tervezi, hogy duplájára bővíti kecskeméti gyárának kapacitását - írta az Index.

A járművek az értesülés szerint Újpest, Kelet-Pest, a belváros és Észak-Buda vonalain közlekednek majd. A VT-Transman piaci árat ajánlott: a csuklósokat 797 forintos, a szóló buszokat 663 forintos órakilométer áron kínálta. A BKV úgy számolt, hogy ha ők vettek volna új buszokat, akkor ennél drágábban, 900, illetve 750 forint órakilométer költségen tudnák üzemeltetni. A lerobbant Ikarusok üzemeltetése most 660 és 600 forintba kerül a BKV-nak.

Magyar gyártók termékei az Index értesülései szerint azért nem nyerhettek, mert a finanszírozó bankok ezekre a buszokra nem adtak volna hitelt, mivel probléma esetén nehezen lehet őket eladni. Korábban a BKK már megpályáztatta a Nógrád Volán, illetve a VT-Transman által üzemeltett 24 vonalat, mivel április végén a cégeknek lejárt a szerződésük. A Nógrád Volán nem indult a tenderen, az Orangewayst pedig kizárták.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!