3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hosszú út vezet a "jeles napig", amikor a kiválasztott jelölt végre munkavállalóként léphet be új munkahelye kapuján. Vagyis csak majdnem munkavállalóként, mert még át kell esnie a beléptetés procedúráján. Ennek nehézségei akár az elején megtörheti az ígéretes munkavállalók lelkesedését, a beilleszkedés nehézségei pedig növelhetik a fluktuációt.

A beléptetés tipikus "nem szeretem" tevékenység, aminek során az új embernek vastag (és száraz) szabályzatokon kell átrágnia magát, űrlapok tucatjait kell kitöltenie. A beléptetést a legtöbben nem élményként, a vállalati életbe történő beavatásként, hanem szükséges rosszként élik meg. Átesnek rajta, majd ott állnak magányosan, elveszetten, elszigetelten, nem tudják merre induljanak el, milyen ügyben kihez forduljanak.
A munkavállalók gyors lemorzsolódását vizsgáló kutatások szerint a gyors kilépések leggyakoribb oka, hogy a munkavállaló nem ismerte meg eléggé a vállalati kultúrát, nem tudta az magáévá tenni azt, nem tudott azonosulni a szervezet céljaival. Egyre többen ismerik fel, hogy a felsorolt problémák gyökere a beléptetési folyamatban keresendő, sokat segíthet a beléptetés "humanizálása", a bürokratikus eljárások valódi kommunikációval való kiegészítése, az új munkatárs aktív "beavatása". Mindehhez kiválóan segítséget nyújthat a web 2.0. és a közösségi média.

Néhány tipp:

1. Élő kapcsolatok

Sok cégnél az új munkatárs egy Word dokumentumban /emailben kapja meg azoknak a nevét, akik majd segítik a beléptetési / munkakezdési folyamatban. Sokkal egyszerűbbé és élőbbé válhat a kezdés, ha ez a lista tartalmazza a kapcsolatok profiloldalaira mutató linket. Ez lehet egy vállalati, belső közösségi hálózaton, de akár egy külső hálózaton (Facebook, LinkedIn) létrehozott profil is. Ez sokkal gazdagabb és élőbb információt ad, mint egy intranetes névjegyzék.

2. Szerepspecifikus wikik

Egyes üzleti funkciókkal kapcsolatban rengeteg, gyakran változó információ merülhet fel. Az új munkatársnak esélye sincs ezek megismerésére, ha ezek csak ide-oda küldözgetett emailekben, vagy egy közös meghajtó valamelyik alkönyvtárában lelhetők fel. Az ilyen dokumentumok közösen szerkeszthető wiki felületen való elhelyezése és szerkesztése révén élővé válnak az információk és lehetővé válik az is, hogy az új munkatárs kommentálja azokat.

3. Telefon, számítógép a többi fontos szolgáltatás

Mik a használat szabályai? Kihez kell probléma esetén fordulni? Hol ülnek az informatikusok? Az új ember általában közvetlen környezetében próbál ezekre a kérdésekre választ kapni. Mivel ezek a felmerülő problémák minden új belépőnél azonosak, ezekre is felépíthető egy központi, bővíthető, kereshető tudásbázis (wiki).

4. Tippek és trükkök

Az öreg rókák között mindig vannak, akik szívesen segítik az újoncok beilleszkedését. Érdemes tehát egy olyan online felületet készíteni, ahol megoszthatják tippjeiket és trükkjeiket az újonnan érkezettekkel. (Érdemes ezt úgy elkészíteni, hogy a felhasználók minősíthessék, értékelhessék a tanácsokat.)

5. Önkéntes segítők

Bár egyes munkahelyeken mindig vannak önkéntesek, akik segítik az újoncok beilleszkedését, érdemes ezt intézményesíteni. Egyszerűbbé, átláthatóvá válik a rendszer, ha az újoncok és a segítők egy (vállalaton belüli) webes felületen találnak egymásra, veszik fel a kapcsolatot. A segítők munkájáért fizetség ugyan nem jár, de időszakos értékelésükkor ezt a tevékenységet is érdemes figyelembe venni.

Forrás: //soreo.biz/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!