A cégek a 4,5 millió euró alaptőkével megalapított Rossi Biofuel Zrt. keretein belül évi 150 ezer tonna kapacitású "biodízel komponens üzemet" építenek várhatóan 30-40 millió euró beruházási értékben. A barnamezős projekt keretében létesülő gyáregység 2007 novemberében kezdi a próbaüzemet.
A tervek szerint a Mol kutaknál 2008. január elsejétől már 4,4 százalékos biokomponens tartalmú gázolajat is lehet majd tankolni. A 75 százalékban osztrák, 25 százalékban a Mol tulajdonában lévő új cég öt éven keresztül 120 ezer tonnát a Molnak szállít, 30 ezer tonnát pedig külföldön értékesít.
Az üzem repce, napraforgó és használt sütőolaj alapanyagokat használ majd fel a biokomponens előállításához. Az üzem szükség esetén állati zsiradékokat is képes lesz feldolgozni. A termelés során melléktermékként keletkező glicerinről égetéssel gyógyszer- vagy más ipari felhasználással gondoskodnak. A gyáregység 35-50 embernek ad munkát.
Szlovákiából is vásárol biokomponenst a Mol
A Mol teljes igénye biodízel komponensből évi 200 ezer tonna. A tervek szerint a Rossi Biofuel Zrt. által szállított 120 ezer tonnán kívül további 40 ezer tonna biodízel komponenst vásárol majd négy magyar cégtől. A fennmaradó hányadot a cég Szlovákiából elégíti ki.
A beszállítói pályázatra jelentkező 23 magyarországi cég közül a Mol a bábolnai Ökoline Kft. felújított üzemét, a gyöngyösoroszi Envirocomplex zöldmezős beruházással létrejövő egységét, a Közép-Tisza MG kunhegyesi létező technológiáját és az Inter-Tram Kft. mátészalkai ugyancsak már működő létesítményét választotta ki.