Jelenleg az üzem részletes tervezése és az építéshez szükséges engedélyek beszerzése folyik, ám néhány héten belül várhatóan maga a kivitelezés is megkezdődhet, s a gyár még az év vége előtt megkezdi a termelést - mondta a lapnak Thernesz Artúr, a Mol fejlesztési igazgatója. A tervek szerint az üzemből kikerülő biodízel nagy részét, mintegy évi 120 ezer tonnát a Mol vásárolja meg, a fennmaradó mennyiséget pedig a Rossi Biofuel szabadon értékesítheti majd a piacon.
Az olajipari cég tavaly nyáron írt alá egy beszállítói szerződést a Rossi Biofuel Zrt.-vel, miután összesen hét cég ajánlatát fogadta el biodízel-ellátásra kiírt tenderén. Nem sokkal ezt követően pedig a Mol arról írt alá megállapodást a tulajdonos Rossi Beteiligungs GmbH-val, hogy a magyar olajtársaság alaptőke-emelés révén 25 százalékos tulajdonrészesedéshez jutott a Rossi Biofuelben.
Az EU előírja, hogy a tagállamok piacain értékesített motorikus üzemanyagokban a biokomponensek arányának 2010-ig el kell érnie az 5,75 százalékot. A hazai piacon a Mol-benzinben - Közép-Európában az elsők között - már jelenleg is két százalék a bioetanol-alapú biokomponens, amit július 1-jére 4,4 százalékra emel. A Mol gázolaja egyelőre nem tartalmaz növényi alapanyagokat. A biodízel bekeverését a komáromi gyár indulását követően kezdik el - tudta meg a Világgazdaság.