A hagyományos kerozinhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező biokerozin bármilyen repülőgéptípushoz használható, a gép, vagy akár a hajtóművek módosítása nélkül.
"Mivel a légiközlekedés az egyetlen olyan közlekedési mód, amely esetében a belátható jövőben is kénytelen lesz folyékony üzemanyagot használni, mind az iparágnak, mind pedig a kutatóknak törekedniük kell alternatív megoldások kidolgozására és tesztelésére. A fél éves tesztüzemmel az a célunk, hogy kiderítsük, hogyan befolyásolja a bioüzemanyag használata a repülőgép-hajtóművek karbantartását és élettartamát" - mondta Dr. Christoph Franz, a Lufthansa Csoport elnök-vezérigazgatója.
Kutyatejjel repül
A cég által használt, tiszta biomasszából (folyósított biomasszából) előállított bioszintetikus kerozin kutyatejből és gomborkából sajtolt olajat és állati zsiradékot tartalmaz - amit a finn Neste Oil olajtársaság állít elő.
A Lufthansa körülbelül 6,6 millió euróra becsüli a bioüzemanyag-projekt összköltségét. A Német Szövetségi Gazdasági és Technológiai Minisztérium 2,5 millió euróval támogatta a projektet, amely a nagyszabású FAIR (Future Aircraft Research) program része. A FAIR program a bioüzemanyagok kompatibilitása mellett olyan kérdéseket is vizsgál, mint például az új meghajtási és repülőgép-koncepciókat, illetve más alternatív üzemanyagok - például a cseppfolyósított földgáz, az LNG - használatát.
mfor.hu