A cég közlése szerint a Boeing 747-es gép négy hajtóműjének egyikét növényi olajból nyert kerozin és hagyományos üzemanyag 50-50 százalékos keverékével hajtották.
A légitársaság nem tudott előrejelzést adni arra vonatkozóan, hogy a nem fosszilis üzemanyagok mikor terjedhetnek el érdemben a légi közlekedésben, a társaság szóvivője mindössze annyit jegyzett meg, hogy a bioüzemanyagok beszerzése jelenleg igen nehéz.
Az egyórás próbarepülésen részt vett Peter Hartman, a KLM vezérigazgatója, Maria van der Hoeven holland gazdasági miniszter, valamint Johan van de Gronden, a WWF hollandiai szervezetének vezetője is.
Januárban a Japan Airlines azonos gyártmányú gépén tesztelte a bioüzemanyag használatát. Februárban az Airbus indított folyékony gáz és kerozin keverékével hajtott tesztgépet Nagy-Britanniából Toulouse-ba, októberben pedig ugyancsak az Airbus egy gépe repült Londonból Dohába hasonló üzemanyaggal.
MTI/Menedzsment Fórum