2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az orosz állami légitársaság, az Aeroflot Boeing helyett inkább Airbust vásárolna flottája bővítésére amiatt, hogy az Egyesült Államok hátráltatja Oroszország csatlakozását a Kereskedelmi Világszervezethez, a WTO-hoz.

Az Aeroflot vezetése áprilisban tárgyalt arról, hogy Airbus A350-eseket vennének, írta szombati számában a Vedomosztyi. A lap értesülését nem erősítette meg az Aeroflot szóvivője, csupán annyit mondott, hogy eddig a Boeinget részesítették előnyben, de most megvizsgálják az Airbus ajánlatát is.

Az orosz légitársaságnál tavaly év végén jelezték, hogy 22 Boeing repülőgépet kívánnak vásárolni mintegy 2,5 milliárd dollár értékben, miután az Aeroflot a Boeing 787 Dreamliner mellett döntött az Airbus 350-esével szemben.

Puytin orosz elnök március végén azt vetette az Egyesült Államok szemére, hogy a WTO-csatlakozással kapcsolatban olyan listát állítottak össze, ami pótlólagos egyeztetést igényel a Moszkva által már régen meghaladottnak tartott ügyekben. "Oroszország továbbra is érdekelt a WTO-belépésben, de csak akkor, ha az előnyös lesz a tárgyalási folyamat valamennyi résztvevőjének és elsősorban magának Oroszországnak" - jelentette ki Putyin.

Oroszországnak, amely 1994 óta tárgyal a belépésről, sikerült piacnyitási megállapodásra jutnia számos WTO-taggal. A kétoldalú engedményeket aztán általánosítják, hogy minden tag egyenlő feltételekkel üzletelhessen az új taggal. Oroszország már megegyezett az EU-val, Kínával és Japánnal, hátra van az Egyesült Államok, Kolumbia és Ausztrália.

Médiajelentések szerint az amerikaiak engedményeket követeltek a szellemi tulajdonjogok védelme, a repülőgépgyártás és bizonyos agrárszubvenciók vonatkozásában. Ami a pénzügyi szolgáltató cégek piacra jutást illeti, Oroszország belement, hogy a nyugati biztosítók közvetlen fiókokat hozhassanak létre területén, de a bankoktól megköveteli (orosz cégként bejegyzett) leányvállalatok alakítását.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!