Az Aeroflot vezetése áprilisban tárgyalt arról, hogy Airbus A350-eseket vennének, írta szombati számában a Vedomosztyi. A lap értesülését nem erősítette meg az Aeroflot szóvivője, csupán annyit mondott, hogy eddig a Boeinget részesítették előnyben, de most megvizsgálják az Airbus ajánlatát is.
Az orosz légitársaságnál tavaly év végén jelezték, hogy 22 Boeing repülőgépet kívánnak vásárolni mintegy 2,5 milliárd dollár értékben, miután az Aeroflot a Boeing 787 Dreamliner mellett döntött az Airbus 350-esével szemben.
Oroszországnak, amely 1994 óta tárgyal a belépésről, sikerült piacnyitási megállapodásra jutnia számos WTO-taggal. A kétoldalú engedményeket aztán általánosítják, hogy minden tag egyenlő feltételekkel üzletelhessen az új taggal. Oroszország már megegyezett az EU-val, Kínával és Japánnal, hátra van az Egyesült Államok, Kolumbia és Ausztrália.

Médiajelentések szerint az amerikaiak engedményeket követeltek a szellemi tulajdonjogok védelme, a repülőgépgyártás és bizonyos agrárszubvenciók vonatkozásában. Ami a pénzügyi szolgáltató cégek piacra jutást illeti, Oroszország belement, hogy a nyugati biztosítók közvetlen fiókokat hozhassanak létre területén, de a bankoktól megköveteli (orosz cégként bejegyzett) leányvállalatok alakítását.
MTI / Menedzsment Fórum