2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Noha az elmúlt évtizedben sokat fejlődött, mind a borkultúra, mind a fogyasztás népszerűsítését támogató kommunikációs tevékenység. Ám összehasonlítva az élelmiszeripar-ipar más tevékenységeivel, vagy más nagy borkultúrával rendelkező országokkal a hazai bormarketing még mindig az út elején tart. Ahhoz, hogy a magyar borászat az Unióba belépve megállja a helyét még rengeteg tennivaló van. Október 1-én a Kommunikációs Klubnak a témával foglalkozó estjén a borászatban, bormarketing területén otthonosan mozgó szakemberek fejtették ki ezzel kapcsolatos álláspontjukat.

Az összefogásnak, a közösségi fellépésnek két fontos szintje van Zilahi Zoltán szerint.

Regionális szint

Az export piacokra így lehet kijutni, brandet építeni. Ez nemzetközileg is bevált, ez a versenyképesség záloga. Vannak itthon is kezdeményezések, például az egri borvidéken. A termelők kezdik felismerni a közös munka, a szövetkezés szükségességét, de a korábbi rossz tapasztalatok miatt, lassabban valósul meg, mint ahogy ez kívánatos lenne.

Nemzeti szint

Ez is elengedhetetlen a sikeres piaci szerepléshez. Nyugat-Európában bevett szokás, hogy valamilyen formában (ha közvetlenül nem lehet, akkor valamilyen burkolt módon) támogatják a borászokat. Rendkívül fontos a nemzeti szintű kommunikáció, hiszen a bor bizalmi termék. A mediterrán országok felismerték, és alkalmazzák a borkultúra felvirágoztatását, mint ország arculat építő eszközt. Emellett fontos szerepe van a vidéki lét, a falvak megmaradásában. A híres borvidékek a turizmus szempontjából is vonzó vidékek, ugyanakkor a borászatoknak a környezetvédelemben, a természet megóvásában is fontos szerepük van Magyar Szőlő-és Borkultúra Kht. vezetője szerint.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!