2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Meglehetősen rosszul sikerült az Air Berlin bemutatkozása a frankfurti tőzsdén csütörtökön. Egyes szakértők szerint a légitársaság a közeljövőben sem számíthat majd részvényeinek szárnyalására.

Még várni kell a részvé- nyek felfutására

A legnagyobb német diszkont légitársaság 12 eurós áron kibocsátott papírjai a napot addigi legmélyebb értékükön, 11,25 eurón zárták, ami 6 százalékos csökkenésnek felel meg. Joachim Hunold, a társaság vezére ennek ellenére elégedettnek mutatkozott. Mint mondta, bízik abban, hogy képesek lesznek növekedni és elérik a kitűzött célokat, számol be a Reuters.

Egyes elemzők azonban már nem voltak ennyire optimisták: szerintük a cég részvényei a közeljövőben sem fognak nagy javulást produkálni. Ezt többek között annak tudják be, hogy a magas üzemanyagköltségek miatt az eredmények romlásáról szól majd az aktuális negyedéves jelentés.

Az Air Berlin tőzsdei startja annál is inkább minősíthető sikertelennek, mivel a részvényeket eredetileg még lényegesen magasabb áron, 15-17,5 euró körül kívánták piacra dobni. A csekély érdeklődés miatt azonban ez a terv meghiúsult. A végül kibocsátott papírok értéke összesen 510 millió euróra rúg. A tőzsdei megjelenés keretében végrehajtott tőkeemelés révén bruttó 234,8 millió euró folyt be a társaság kasszájába.

A cég jelenleg 90 százalékban intézményi befektetők birtokában van: többek között olyan alapkezelők állnak mögöttük 3,5-4 százalékos részesedéssel, mint a DWS, a Union Investment, a Cominvest, a Fidelity és a J.P. Morgan. A részvények 10 százaléka magántulajdonban található, Hunold például 3,4 százalékos részt birtokol.

Az Air Berlin a hatodik olyan nagy diszkont légitársaság - a Ryanair, az EasyJet, a Norwegian Airshuttle, a FlyMe és a SkyEurope után -, amelyet már jegyeznek a tőzsdén.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!