
A legnagyobb német diszkont légitársaság 12 eurós áron kibocsátott papírjai a napot addigi legmélyebb értékükön, 11,25 eurón zárták, ami 6 százalékos csökkenésnek felel meg. Joachim Hunold, a társaság vezére ennek ellenére elégedettnek mutatkozott. Mint mondta, bízik abban, hogy képesek lesznek növekedni és elérik a kitűzött célokat, számol be a Reuters.
Egyes elemzők azonban már nem voltak ennyire optimisták: szerintük a cég részvényei a közeljövőben sem fognak nagy javulást produkálni. Ezt többek között annak tudják be, hogy a magas üzemanyagköltségek miatt az eredmények romlásáról szól majd az aktuális negyedéves jelentés.
Az Air Berlin tőzsdei startja annál is inkább minősíthető sikertelennek, mivel a részvényeket eredetileg még lényegesen magasabb áron, 15-17,5 euró körül kívánták piacra dobni. A csekély érdeklődés miatt azonban ez a terv meghiúsult. A végül kibocsátott papírok értéke összesen 510 millió euróra rúg. A tőzsdei megjelenés keretében végrehajtott tőkeemelés révén bruttó 234,8 millió euró folyt be a társaság kasszájába.
A cég jelenleg 90 százalékban intézményi befektetők birtokában van: többek között olyan alapkezelők állnak mögöttük 3,5-4 százalékos részesedéssel, mint a DWS, a Union Investment, a Cominvest, a Fidelity és a J.P. Morgan. A részvények 10 százaléka magántulajdonban található, Hunold például 3,4 százalékos részt birtokol.

Az Air Berlin a hatodik olyan nagy diszkont légitársaság - a Ryanair, az EasyJet, a Norwegian Airshuttle, a FlyMe és a SkyEurope után -, amelyet már jegyeznek a tőzsdén.
Menedzsment Fórum