3p

Szexistának minősítette az ausztrál hatóság a Crazy Domains nevű cég reklámfilmjét, melyben Pamela Anderson egy szigorú menedzserasszonyt alakít, aki egy céges megbeszélésen egyik kollégájának megmozgatja a fantáziáját. Az elbambuló férfi lelki szemei előtt az egykori playmate és reklámbeli asszisztense lejt erotikus táncot parányi tangában.

A beérkezett panaszok hatására az ausztrál reklámtestület (Australia's Advertising Standards Bureau - AASB) úgy határozott, hogy betiltatja a hirdetés sugárzását. A testület szerint, ugyan a film nem sértette meg a reklámetikai kódex azon pontját, mely tiltja a nők megalázó helyzetben való ábrázolását, ám egy másik előírás kapcsán elmarasztalták a céget. A szabályok szerint ugyanis tilos a reklámozásban az erotika, a szexualitás öncélú – a reklám tárgya, témája által nem indokolt – felhasználása. A hirdetés ugyan karikírozása a férfiak fantáziálásának, ám mégis áthágta-e szabályt.



Nem tudni a Crazy Domains hirdetésére mennyiben hatottak egy másik domainregisztrátor, a GoDaddy amerikai cég botrányai, ám az ilyen típusú szolgáltatók esetén messze ez kapta eddig a legnagyobb médiavisszhangot.

A GoDaddy története még 2005-re nyúlik vissza, amikor is a Super Bowl közvetítése alatt egy olyan reklámmal igyekezett népszerűsíteni magát, amely egy televíziós cenzorbizottság munkáját szemléltette szexista eszközökkel fűszerezve. A közvetítést sugárzó Fox televíziós társaság még a meccs idején letiltotta a hirdetést és ezt követően óriási botránnyá duzzadt az ügy. (Más kérdés, hogy a 2004-es évben villantotta meg Janett Jackson a mellbimbóját, ami után a tévétársaságokra óriási nyomás nehezedett a katolikus szervezetek részéről.) Az amerikai fogyasztók - a letiltásból következő utózöngéknek köszönhetően - egy hónap alatt megtanulták a GoDaddy nevét és a botrányos ügy hatására áprilisra a GoDaddy a világ legnagyobb domain regisztrátorává vált.

A cég a 2005-ös sikeren felbuzdulva 2006-ban is szeretett volna megjelenni az eseményen. A GoDaddy 13 kisfilm forgatókönyvét készítette el, ezek közül 10 esetében a kész film is legyártásra került. A televíziós társaság mindegyik filmet és forgatókönyvet visszadobta arra hivatkozva, hogy a reklámok túlságosan erős szexista töltetűek.

A cég persze ezt követően is minden évben kijátszotta a szexista kártyát, nem volt ez másként az idei évben sem. Igaz, emelve a tétet már nem elégedtek volna meg női fenekek és mellek mutogatásával, idén ugyanis egy kitalált figurával, Larry Jones profi focistával akartak reklámozni. A sztori szerint Larry az edzések után Lolának hívatja magát, és női alsóneműket tervez. Talán mondani sem kell, a reklám bemutatását a CBS nem engedélyezte.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!