A vezető hozzátette, a Mol-részvények 11 százalékának megvásárlása a társaság történetének legjobb üzlete volt, amit legfeljebb a Petrom-befektetés közelíthetett meg. A Mol-részvényeket anno mintegy 220 millió dollárért vették, a csomag pedig ma 950 millió dollárnál is többet ér. "Erre a sikeres üzletre nagyon büszkék vagyunk, és arra is, hogy szakmai kapcsolatunk a Mollal kiváló" - tette hozzá Davis.
A lehetséges összeolvadásról elmondta, az mindenképpen jelentős szinergiákkal járna a két vállalat számára, ettől függetlenül jelenleg semmi nincs folyamatban, annak ellenére sem, hogy az aranyrészvények megszüntetése után a magyar olajvállalattal kapcsolatos mindenfajta tranzakció könnyebb lehet. "A szinergiák mindenképp meglennének, mégsem biztos, hogy egy ilyen összeolvadás valaha is megtörténik. Nem tudjuk, milyen lesz a piac öt év múlva" - jelentette ki a pénzügyi vezető.
Azonban Thomas Huemer, az OMV szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta, hogy David C. Davies, az OMV pénzügyekért felelős igazgatója a hét végén a Bloomberg hírügynökségnek nyilatkozva egy "merőben spekulatív" kérdésre adott hasonlóan spekulatív választ. Mint mondta, a Bloomberg csupán "elméletileg" érdeklődött az OMV-Mol-fúzió jövőbeni lehetőségéről, amire Davies úgy válaszolt, hogy elméletileg minden elképzelhető, és egy ilyen fúzió értelmes lépés lehetne, tekintve, hogy az OMV közép-európai jelenlétének erősítésére törekszik.
Az interjúban Davies a Nabucco projekt kapcsán azt mondta, az OMV akár egymilliárd eurót is magára vállal a vezetéképítés finanszírozásának költségeiből (a teljes összeget ötmilliárd euróra becsülik), de érthető módon még tárgyalnak a lehetséges további partnerekkel, írja a Napi Gazdaság.