A környezetbe illeszkedő hirdetési formák hatékonysága a hirdetés kreatív módon történő elhelyezésében rejlik. Az ambient medium sok esetben olyankor gyakorol hatást a szemlélőre, amikor az esetleg nincs felkészülve rá, így elutasítani sem tudja: például tömegek által látogatott központi helyeken vagy mindennapi élethelyzetekben.
Lakályos buszmegállók az IKEA-tól
De ide sorolható az a szintén New Yorkban köröző busz is, amelyet ruhákkal aggattak tele, hogy aztán bebizonyítsák, mennyi szennyessel bír el a hirdetett mosópor. Némi leleményességgel vagy megfelelő gyártói kapacitással tehát szinte bármilyen elképzelés megvalósítható, és a köztéri hirdetések nemcsak informálnak, hanem szórakoztatnak, megdöbbentenek vagy akár meg is szólítanak minket.
Szégyenkezni nincs okunk!
Különleges köztéri reklámhordozókra Magyarországon is találunk példákat. A háromdimenziós "mozgó" óriásplakát ötlete például magyar agyból pattant ki, és a Szabadalmi Hivatalnál "A" kategóriát, vagyis Rubik Ernő kockájával azonos minősítést kapott. A hirdetési eszközt kifejezetten autópályák környezetébe tervezték, hiszen 200-400 négyzetméteres felületével leginkább itt éri el a megfelelő hatást. A látószögváltozás nyomán létrejövő mozgás kb. 10-15 másodpercig élvezhető, ezért különösen törekedni kell arra, hogy az üzenet egyszerű legyen, kevés szöveggel és jól látható grafikával.

A kétdimenziós óriásplakátok esetében a síkjukból kilógó lapokkal vagy tárgyakkal is figyelemfelkeltő hatás érhető el. Ezt használja ki a Fenomédia, amely lehetőséget ad a megrendelőknek és az alkotóknak, hogy kreativitásukat kiélve kitörjenek a hagyományos keretek közül, és ritkán látott, érdekes, háromdimenziós hirdetésekkel jelentkezzenek. Ilyen volt például a Fervex hirdetése, amelyen egy bögre gőzölgött, vagy a Nokia óriáshálója, amelynek felületére egy bábu "festette fel" a szöveget. Ezek a megoldások olykor költségesek, ám igen hatékonyak is egyben.
Filmalagút az unatkozó utasok lekötésére
Néhány éve alkalmazott megoldás a filmalagút, amely a föld alatt utazók figyelmét igyekszik lekötni. Ennek során a metró közönsége a sötét alagút helyett egy falra rögzített képsorozatot figyel, amely a rajzfilmkészítés elvén egy reklámfilmmé áll össze a gyors mozgás következtében. A 192 darab képet világító dobozokban helyezik el, amelyek egymás után felvillanva egy hétmásodperces filmet komponálnak. A piros és a kék metróvonalon található felületeket az elmúlt években több nagy hirdető is igénybe vette.