4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hagyományos plakátok helyett napjainkban egyre nagyobb "teret" nyernek a különleges köztéri hirdetések. A legutóbbi felmérések szerint a bevételek 38 százalékát már ezek adják. Kanapé a buszmegállóba, beszélő plakát vagy festegető bábu: úgy tűnik, hogy a legmeghökkentőbb ötletek hatnak igazán jól.

Az elmúlt években a köztéri reklámok és eszközök jelentős metamorfózison estek át. A legújabb ötletek már a legmeglepőbb helyeket és formákat igyekeznek kihasználni és felvonultatni. A köztéri vagy újabban otthonunkon kívülinek (out-of-home) nevezett hirdetésekből származó bevételek 38 százalékát a nem hagyományos eszközökön megjelenő reklámok adják. Köztéri felületnek minősül manapság minden eszköz, ami az út mellett, kint és bent, a föld fölött vagy alatt és útközben található.

A környezetbe illeszkedő hirdetési formák hatékonysága a hirdetés kreatív módon történő elhelyezésében rejlik. Az ambient medium sok esetben olyankor gyakorol hatást a szemlélőre, amikor az esetleg nincs felkészülve rá, így elutasítani sem tudja: például tömegek által látogatott központi helyeken vagy mindennapi élethelyzetekben.

Lakályos buszmegállók az IKEA-tól

Jó példa a Cadbury csokoládé hatalmas óriásplakátja Toronto belvárosában vagy az Ikea New York-i gerillamarketing-akciója, amelynek során, a Design Héthez kapcsolódóan "berendezték" a várost. Többek között kényelmes kanapékat raktak a buszmegállókba, piknikkosarat és pokrócot vittek a parkba és párnákat helyeztek el a padokon, mondván: "A jó formatervezés jobbá teheti a mindennapokat".

De ide sorolható az a szintén New Yorkban köröző busz is, amelyet ruhákkal aggattak tele, hogy aztán bebizonyítsák, mennyi szennyessel bír el a hirdetett mosópor. Némi leleményességgel vagy megfelelő gyártói kapacitással tehát szinte bármilyen elképzelés megvalósítható, és a köztéri hirdetések nemcsak informálnak, hanem szórakoztatnak, megdöbbentenek vagy akár meg is szólítanak minket.

Szégyenkezni nincs okunk!

Különleges köztéri reklámhordozókra Magyarországon is találunk példákat. A háromdimenziós "mozgó" óriásplakát ötlete például magyar agyból pattant ki, és a Szabadalmi Hivatalnál "A" kategóriát, vagyis Rubik Ernő kockájával azonos minősítést kapott. A hirdetési eszközt kifejezetten autópályák környezetébe tervezték, hiszen 200-400 négyzetméteres felületével leginkább itt éri el a megfelelő hatást. A látószögváltozás nyomán létrejövő mozgás kb. 10-15 másodpercig élvezhető, ezért különösen törekedni kell arra, hogy az üzenet egyszerű legyen, kevés szöveggel és jól látható grafikával.

Meglepő helyek és formák

A kétdimenziós óriásplakátok esetében a síkjukból kilógó lapokkal vagy tárgyakkal is figyelemfelkeltő hatás érhető el. Ezt használja ki a Fenomédia, amely lehetőséget ad a megrendelőknek és az alkotóknak, hogy kreativitásukat kiélve kitörjenek a hagyományos keretek közül, és ritkán látott, érdekes, háromdimenziós hirdetésekkel jelentkezzenek. Ilyen volt például a Fervex hirdetése, amelyen egy bögre gőzölgött, vagy a Nokia óriáshálója, amelynek felületére egy bábu "festette fel" a szöveget. Ezek a megoldások olykor költségesek, ám igen hatékonyak is egyben.

Filmalagút az unatkozó utasok lekötésére

Néhány éve alkalmazott megoldás a filmalagút, amely a föld alatt utazók figyelmét igyekszik lekötni. Ennek során a metró közönsége a sötét alagút helyett egy falra rögzített képsorozatot figyel, amely a rajzfilmkészítés elvén egy reklámfilmmé áll össze a gyors mozgás következtében. A 192 darab képet világító dobozokban helyezik el, amelyek egymás után felvillanva egy hétmásodperces filmet komponálnak. A piros és a kék metróvonalon található felületeket az elmúlt években több nagy hirdető is igénybe vette.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!