3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mahart csepeli szabad kikötő és Prága között megindult a konténerszállító irányvonat-közlekedés, s ezzel a szabad kikötő lépést tett a komplex közlekedés-logisztikai csomóponttá történő fejlődés útján.

Mahart csepeli szabad kikötő és Prága között megindult a konténerszállító irányvonat-közlekedés, s ezzel a szabad kikötő, valamint a hajózási társaság 50 százalékos tulajdonú leányvállalata, a Mahart Container Center lépést tett a komplex közlekedés-logisztikai csomóponttá történő fejlődés útján. Nemrég a csepeli szabad kikötő is bekerült a logisztikai központok országos hálózatába.

A svéd Maersk Sealand és a holland P & O Nedlloyd közös cége, az ERS (European Rail Shuttle) által működtetett irányvonat a csepeli szabad kikötő és Prága között kétszer egy héten. Importkonténert hoz Hamburg, Bremerhaven és Rotterdam felől, és exportáruval rakott konténereket szállít e tengeri kikötők felé, de felhasználható a hajóstársaságok üres konténereinek gyors átküldésére is. A Mahart Container Center 2001-ben a jelentős közúti és szerényebb vízoldali forgalma mellett vasúton a konténerek 35 százalékát küldte és fogadta. A csepeli szabad kikötő kapacitása alapján akár még bővíteni is képes ezt a szolgáltatási ágát. Az irányvonatokkal további távlatok nyitak meg a Mahart Container Center előtt, ami nemcsak a vasúti forgalom növekedését jelenti, de valószínűleg elősegíti a fejlődést a közúti oldalon is, valamint a remények szerint a hamarosan összekapcsolható a vízi szállítás előnyeivel.

Nem egészen negyed éve a logisztikai központok országos hálózatába a szabad kikötő is bekerült. Az ilyen trimodális áruforgalmi pont – ahol a vízi, vasúti és a közúti szállítás találkozik – a világ minden táján -érthető módon- vonzza a beruházókat, ám a Mahart nem területet vásárolni kívánó ingatlanbefektetőket vár, hanem a külföldi gyakorlathoz hasonló rendszerben szeretné modernizálni a kikötőt. 50-70 éves szerződéseket kötnének, amelyek alapján a beruházók létrehozták a maguk logisztikai központjait, termináljait a területen, a Mahart pedig mint a kikötő üzemeltetője biztosítaná az infrastruktúrát.

Hasonlóra van már példa: 1992-ben kezdte meg a munkát a Mahart és a német Preymesser AG-vel közösen alapított acéláru-átrakó és -raktározó Ferroport Kft., melynek beruházásai meghaladták a 4 milliárd forintot. A Dunatár Kft. 35 évre vette bérbe az úgynevezett petróleumöböl partját és ezzel 2001 áprilisában közel két évtized után újraindult az üzemanyag-forgalom. Az osztrák OMV üzemanyag-hálózat schwechati finomítójából vízen szállítják az üzemanyagot, az idén megközelítőleg 400 ezer tonnát. A szabad kikötő évek óta folyamatosan növeli forgalmát, csupán a hagyományos forgalom (nyersanyagok, faáru, gabona, acél, alumínium) csökken, követve a nemzetközi tendenciákat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!