1p

A vidéki repterek mintegy fele csődbe mehet, korábbi milliárdos fejlesztéseik pusztulásnak indulhatnak - írta Vadász Lászlóra, a Vidéki Repülőterek Szövetsége elnökére hivatkozva a Világgazdaság szerdai számában.

A lap szerint számos vidéki önkormányzat szabadulna veszteséges, kihasználatlan repülőterétől, mert nincs pénze sem a fenntartására, sem az életre keltésére. A kilátástalan helyzetben a repülőtéri beruházások megálltak, vagy el sem indultak.

A csökkenő, elvesző forgalomért a szakma elsősorban a hazai szabályozást okolja, és csak másodsorban a válságot - olvasható a lapban.

Vadász László a Világgazdaságnak azt mondta: a hazai légiközlekedés túlzottan Ferihegy-központú. Véleménye szerint a döntéshozók a fővárosi repülőtér működésében érdekeltek, a vidéki repülőterek fejlődését nem tartják fontosnak. Az állam a külföldi tulajdonú Budapest Airportnak számos olyan feltételt biztosít, amelyeket a vidékieknek maguknak kell megoldaniuk vagy drága szolgáltatásként igénybe venniük - írta a Világgazdaság.

Ellenpéldaként a sármelléki repülőteret említette a napilap: a FlyBalaton félévnyi kényszerpihenő után április 1-jén fogad újból repülőt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!