3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Megháromszorozódott a London-Sármellék foglalások száma azt követően, hogy a BBC fél órás műsort szentelt a provokatív Balatoni nyár című vírusmarketing-filmnek. Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettese az egri XIV. Országos Reklámkonferencia szerdai napján beszélt a film tapasztalatairól. A eseményen az mfor.hu is részt vett.

Provokatívan is lehet (mfor.hu-montázs)

Nincs könnyű dolga a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-nek, ha marketingre adja a fejét, kezdte mondandóját Kelecsényi Ágnes. Egy olyan speciális terméket (Magyarország teljes turisztikai kínálatát) próbálnak ugyanis attraktívvá tenni, amelynek jellegét a piac szereplői határozzák meg.

Félmillióan töltötték le a filmet

Mielőtt az ominózus, csónakszexbe torkolló filmről beszélt volna (amelyben egy férfi a Balaton hullámain követ el házasságtörést), leszögezte: az csak pici szelete a Balaton-kampánynak, és kizárólag a hazai piacra készült. Ezt azért tartotta fontosnak megjegyezni, mert a média többször is úgy emlegette a filmet, mint egy hazánkat külföldön népszerűsíteni kívánó alkotást.

Pedig a csak interneten terjesztett Balatoni nyár című filmet, amelyet 518 504-en töltöttek le közvetlenül a freewebről, a 20-30 éves hazai korosztálynak szánták. Azoknak a fiataloknak, akiknek kutatásaik szerint nincs érzelmi kötődésük a tóhoz, s az úttörőtáborok és SZOT-üdülők megszűnésével, valamint a külföldi desztinációk népszerűsödésével kimaradt életükből a balatoni nyaralás. Őket akarták a megújult Balaton-honlapra és végül a vízpartra csalogatni egy-egy hosszabb hétvégére.

A siker jelentős, a weboldal látogatottsága júliusban 40-szeresére, augusztusban 20-szorosára nőtt. Azt viszont nem tudta megmondani a marketing vezérigazgató-helyettes, hogy a megcélzott csoportot találták-e el a reklámmal.

A film nagy médiavisszhangot kavart, mintegy 90-100 híradás jelent meg róla. Még a BBC reggeli adása is fél órát szentelt az újszerű megoldásnak, s a műsort követően 15 brit lap számolt be a Ryanair közvetlen London-Sármellék járatáról. A társaságnál 2-3-szor több foglalást regisztráltak augusztus utolsó és szeptember első két hetében, aminek vitathatatlanul köze volt a média érdeklődéséhez.

Tudatosan provokáltak

"A kampányt nem kinevették, hanem nevettek rajta, ami nagyon nagy különbség" - fogalmazott Kelecsényi Ágnes. Szerinte speciális rétegnek készült filmről van szó, amihez provokatív eszközt választottak. Ha az animáció nem lett volna provokatív, tovább sem küldik.

Ugyan a kezdeti felháborodásban még azt is a Magyar Turizmus Zrt. szemére vetették, hogy állami pénzen csábít házasságtörésre, később csitultak a kedélyek, az eredmények pedig talán a kétkedőket is meggyőzik. Végleges adatokkal a szakértő még nem szolgált, de az előzetes statisztikák szerint 10-15 százalékkal nőtt a belföldi forgalom a kereskedelmi szálláshelyeken, s a szeptember-október hónapban szokásos visszaesés is elmaradt az idén.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Ismét felfedeztük Kelet-Magyarországot
Az SCD Csoport százmilliárdot fektet be a Balatonba
Turizmus 2006: borús kilátások

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!