3p

Megháromszorozódott a London-Sármellék foglalások száma azt követően, hogy a BBC fél órás műsort szentelt a provokatív Balatoni nyár című vírusmarketing-filmnek. Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus Zrt. marketing vezérigazgató-helyettese az egri XIV. Országos Reklámkonferencia szerdai napján beszélt a film tapasztalatairól. A eseményen az mfor.hu is részt vett.

Provokatívan is lehet (mfor.hu-montázs)

Nincs könnyű dolga a Magyar Turizmus (MT) Zrt.-nek, ha marketingre adja a fejét, kezdte mondandóját Kelecsényi Ágnes. Egy olyan speciális terméket (Magyarország teljes turisztikai kínálatát) próbálnak ugyanis attraktívvá tenni, amelynek jellegét a piac szereplői határozzák meg.

Félmillióan töltötték le a filmet

Mielőtt az ominózus, csónakszexbe torkolló filmről beszélt volna (amelyben egy férfi a Balaton hullámain követ el házasságtörést), leszögezte: az csak pici szelete a Balaton-kampánynak, és kizárólag a hazai piacra készült. Ezt azért tartotta fontosnak megjegyezni, mert a média többször is úgy emlegette a filmet, mint egy hazánkat külföldön népszerűsíteni kívánó alkotást.

Pedig a csak interneten terjesztett Balatoni nyár című filmet, amelyet 518 504-en töltöttek le közvetlenül a freewebről, a 20-30 éves hazai korosztálynak szánták. Azoknak a fiataloknak, akiknek kutatásaik szerint nincs érzelmi kötődésük a tóhoz, s az úttörőtáborok és SZOT-üdülők megszűnésével, valamint a külföldi desztinációk népszerűsödésével kimaradt életükből a balatoni nyaralás. Őket akarták a megújult Balaton-honlapra és végül a vízpartra csalogatni egy-egy hosszabb hétvégére.

A siker jelentős, a weboldal látogatottsága júliusban 40-szeresére, augusztusban 20-szorosára nőtt. Azt viszont nem tudta megmondani a marketing vezérigazgató-helyettes, hogy a megcélzott csoportot találták-e el a reklámmal.

A film nagy médiavisszhangot kavart, mintegy 90-100 híradás jelent meg róla. Még a BBC reggeli adása is fél órát szentelt az újszerű megoldásnak, s a műsort követően 15 brit lap számolt be a Ryanair közvetlen London-Sármellék járatáról. A társaságnál 2-3-szor több foglalást regisztráltak augusztus utolsó és szeptember első két hetében, aminek vitathatatlanul köze volt a média érdeklődéséhez.

Tudatosan provokáltak

"A kampányt nem kinevették, hanem nevettek rajta, ami nagyon nagy különbség" - fogalmazott Kelecsényi Ágnes. Szerinte speciális rétegnek készült filmről van szó, amihez provokatív eszközt választottak. Ha az animáció nem lett volna provokatív, tovább sem küldik.

Ugyan a kezdeti felháborodásban még azt is a Magyar Turizmus Zrt. szemére vetették, hogy állami pénzen csábít házasságtörésre, később csitultak a kedélyek, az eredmények pedig talán a kétkedőket is meggyőzik. Végleges adatokkal a szakértő még nem szolgált, de az előzetes statisztikák szerint 10-15 százalékkal nőtt a belföldi forgalom a kereskedelmi szálláshelyeken, s a szeptember-október hónapban szokásos visszaesés is elmaradt az idén.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Ismét felfedeztük Kelet-Magyarországot
Az SCD Csoport százmilliárdot fektet be a Balatonba
Turizmus 2006: borús kilátások

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!