A konzorcium közleménye szerint a gazdasági válság és különösen a Magyarországot sújtó nehézségek miatt a tavaly novemberi "alapcsőletételkor" 200 millió eurósra prognosztizált beruházás finanszírozásának megteremtése jóval több időt vett igénybe a tervezettnél.
A közlemény kiemeli: a kereskedelmi bankok jelenleg nem képesek a beruházás finanszírozására, ezért a Share Capital a Magyar Fejlesztési Bankkal kezdett tárgyalásokat egy csaknem negyvenöt millió eurós hitel folyósításáról, amely a pálya megépítéséhez szükséges összeg felét teszi ki.
A spanyol cég azonban még csak tárgyal a hitelről, hitelkérelmét eddig nem nyújtotta be, így nincs realitása annak, hogy a pálya a tervezett szeptemberi határidőre elkészüljön - mondta még kedden Suchman Tamás, a sávolyi beruházás hatósági előkészítéséért felelős kormánybiztos.
A konzorcium szerint a pályának meg kell épülnie, mivel ez a magyar állam és a beruházó szándéka, és az ország érdeke is. A Balatonring ugyanis motorja lehet a turizmus újbóli felvirágzásának és a régió fejlődésének.
A Share Capital eddig mintegy hatmilliárd forintot költött a projektre, ezen felül rendelkezésére áll az építési költségek 50 százaléka, 45 millió euró is.
MTI/Menedzsment Fórum