2p

A cégstruktúra átalakítását akarja elérni a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt., mivel a cég vezetése szerint ez az egy módszer segíthet a súlyosan eladósodott társaságon, számol be a Világgazdaság.

A BKV jelenleg 82 milliárd forintos adósságállományt görget maga előtt, és évente mintegy 15-20 milliárd forint veszteséget termel. Az állam egy 30 milliárdos mentőcsomaggal is kisegítené a társaságot, ám a segítség feltételéül a veszteségek leszorítását kötötték ki, amelyet a cég feldarabolásával lehetne elérni.

Kocsis István, a vállalat vezérigazgatója szerint először a Budapesti HÉV Zrt.-t hoznák létre. Az céget nem vinnék a tőzsdére, a részvényeket az állam venné meg, amely a MÁV-Starton, valamint a Volánbuszon keresztül hajtaná végre a tulajdonszerzést. Emellett a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Kötöttpálya Zrt., a BKV Metró Zrt., a BKV Trade Zrt., a BKV Felújítási Zrt. és a közlekedésszervezésért felelős BKV Szolgáltató Központ Zrt. létrehozását tartalmazza a javaslat.

A vezérigazgató jelentős mértékben, 350 fővel csökkenteni kívánja a mintegy 850 fős központi szervezet létszámát is. A folyamatok újraszervezésével évi 4-5 milliárd takarítható meg, számol be a Világgazdaság.

Kocsis István a cég átalakításával kapcsolatos terveiről is beszélt az mfor.hu-nak adott augusztusi nagyinterjúban.   

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!