A BKV jelenleg 82 milliárd forintos adósságállományt görget maga előtt, és évente mintegy 15-20 milliárd forint veszteséget termel. Az állam egy 30 milliárdos mentőcsomaggal is kisegítené a társaságot, ám a segítség feltételéül a veszteségek leszorítását kötötték ki, amelyet a cég feldarabolásával lehetne elérni.
Kocsis István, a vállalat vezérigazgatója szerint először a Budapesti HÉV Zrt.-t hoznák létre. Az céget nem vinnék a tőzsdére, a részvényeket az állam venné meg, amely a MÁV-Starton, valamint a Volánbuszon keresztül hajtaná végre a tulajdonszerzést. Emellett a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Kötöttpálya Zrt., a BKV Metró Zrt., a BKV Trade Zrt., a BKV Felújítási Zrt. és a közlekedésszervezésért felelős BKV Szolgáltató Központ Zrt. létrehozását tartalmazza a javaslat.
A vezérigazgató jelentős mértékben, 350 fővel csökkenteni kívánja a mintegy 850 fős központi szervezet létszámát is. A folyamatok újraszervezésével évi 4-5 milliárd takarítható meg, számol be a Világgazdaság.
Kocsis István a cég átalakításával kapcsolatos terveiről is beszélt az mfor.hu-nak adott augusztusi nagyinterjúban.