Annyit azonban elmondott, hogy nem egyetlen nagy rendszert fognak üzemeltetni, hanem kisebb, részleteiben eltérő megoldások közül választhatnak majd a felhasználók. A rendszerek nem is egyszerre indulnak majd el, hanem havonta várható egy-egy hirdetési konstrukció beüzemelése - tette hozzá Chad Hurley.
Újságíró kérdésre azt is elmondta, hogy a videók nézőinek nem kell majd végigvárniuk a hosszú reklámblokkokat: az egyik lehetséges megoldásnak a három másodperces reklámok bevágása tűnik a filmek elején.
A reklámokból származó bevételek egy része természetesen csak azokat az alkotókat illeti meg, akik saját maguk által készített filmeket töltenek fel a YouTube rendszerére - közölte az elképzeléseket a rendszer egyik megalkotója. A YouTube a Google tulajdonában van, és havonta 70 millióan látogatják.
Mások már fizetnek
A YouTube-hoz hasonló videómegosztó oldalon a Revveren már kaphatnak pénzt a legnépszerűbb filmek feltöltői. A szájt kezelői - a szolgáltatás leírása szerint szerint - a célközönségnek megfelelő reklámokkal párosítják a megosztott filmeket. Minél többen néznek meg egy-egy videót, annál többet keres az alkotó. Az oldal tulajdonosai és a videók feltöltői 50-50 százalékban részesednek a bevételekből.
A Revveren azonban nemcsak a filmek alkotóinak fizetnek: azok is kapnak húsz százalékos részesedést a reklámokból, akik csak elérhetővé teszik oldalukon a szájtra feltöltött videókat. Ez esetben a reklám árából 40 százalékot kap az alkotó, 40 százalékot a tulajdonos Revver, és 20 százalékot a videót népszerűsítő oldal.