Az Effie-n, az egyedüli hazai reklámhatékonyságot mérő versenyen a 43 döntőbe jutott munkából 29 részesült elismerésben, a díjazottak pénteken a Nemzeti Színházban megrendezett gálán ünnepelhették sikerüket. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata (IAA) által rendezett eseményen az idei platinát a Cetebe reklámkampánya vihette haza, amely a Starcom, a GlaxoSmithKline és az Index.hu közös munkája.
Nem tartós fogyasztási cikkek, étel kategóriában az Universal McCann és a BBDO kapta az aranyat az M&M's "A csokigolyók betörnek a szórakoztatóiparba" kampányukért. Ital kategóriában az OMD és a Café Creative Douwe Egberts Senseo kampányát ítélték a leghatékonyabbnak. A tartós fogyasztási cikkek pályázatai közül a Lips bevezető kampánya végzett az első helyen, mely az Universal McCann és a Comprad közös szüleménye. Az egyéb szolgáltatások első helyén két kampány osztozik: az OMD és a DDB McDonald's Hazai Ízek kampánya mellett az ACG Tennis Classics – Legendák Csatája kampánya is aranyat kapott.
A társadalmi célú kategóriában ugyancsak az ACG ítéltetett a legjobbnak Hegyvidéki Zebrafest kampányával, amit a Young & Rubicam valamint a Well ügynökséggel közösen hoztak létre. Az OMD, DDB párosnak az image kategóriában is sikerült aranyra váltani egy McDonald's megbízást, a 20 éves születésnapi kampányt. A kulturális szolgáltatások terén az OMD zsebelhette be az aranyat Reader’s Digest reklámjával.
A Budapest Banknak készült kampányok két aranyat is hoztak, a pénzügyi szolgáltatások kategóriában az adósságrendező kampánnyal, az image kategóriában pedig a bank újrapozicionálási kampányával a Laboratory és az Initiative aratott dupla sikert. A Laboratory munkája a telekommunikációs csoportban is elismerést kapott, a PHD-val és a Forward-dal közös reklámuk, az UPC Szerelők első helyen végzett a kategóriában.
Menedzsment Fórum