3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az index.hu internetes hírportál információi szerint átlagosan 4 százalékos tarifaemelésre lehet számítani 2010 január 1-től a BKV-nál.

A portál birtokába került a jövő évi tarifaemelésről szóló előterjesztés, amit a fővárosi közgyűlés november 26-án tárgyal majd. Eszerint a vonaljegy ára 300 forintról 320 forintra, a havi bérlet 9400 forintról 9800 forintra változna.

A javaslat két változatot is tartalmaz, amelyek csak kis részletekben térnek el egymástól. Az egyik verzió szerint a teljes árú bérleteknél 4,3 %-os, a kedvezményes bérleteknél jóval kisebb (2,7 %-os), 100 Ft-os emelésre kerülne sor, a valamivel nagyobb terhet a vonaljegyes utazások viselik.

A 24 órás jegy (jelenlegi napijegy), 72 órás jegy (jelenlegi turistajegy), hetijegy és családi jegy ára nem változik, ösztönözvén ezzel az alkalmi, vonaljeggyel utazókat a közösségi közlekedés intenzívebb, rendszeresebb használatára. A 24 órás jegy árának változatlanul hagyásával nem csak 6, hanem már 5 darab vonaljegy helyett is ez a gazdaságosabb választás.

A másik változat szerint a nyugdíjas bérlet ára nem változna, maradna a 2009-es szinten. Ennek ellentételezésére, a tanulóké és kisgyerekeseké 100 helyett 150 Ft-tal drágulna. A tanulók szemeszter bérletének ára azonos lenne azzal, amennyibe a 100 Ft-os havi emelés esetén kerülne, így a beépített kedvezmény nagyobb lenne.

A tavalyi évhez képest látványos a nyugdíjas bérletek eladásának visszaesése: 9,4%, amíg a teljes árú bérleteknél és a tanulóknál ez csak 1,8-2,7%. Mivel az utasok visszaszerzése a legnehezebb feladat, kisebb áldozattal jár egy csekély mértékű árengedmény az utas megtartása érdekében.

Az utasészrevételek alapján várhatóan bevezetik a tanulmányi félévre érvényes, szemeszterre szóló bérletet, amely előre megvásárolt bérletként az 5 darab havi bérlethez képest kedvezményt tartalmaz.

A nem fizető utasok pótdíja jelenleg megfelelő mértékű, azonban a sorozatos panaszok miatt a bérletbemutatás díját 2000 Ft-ra, az éves, negyedéves és szemeszterre szóló bérleteknél 1000 Ft-ra javasoljuk csökkenteni.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője közölte, hogy a díjemelés káros a BKV számára, nem kellene egyáltalán emelni a tarifákat. Ezt azzal támasztotta alá, hogy idén kétszer is volt áremelés, a BKV éves menetdíjbevétele ennek ellenére nem nőt.

A BKV saját javaslatában is úgy számol, hogy a 4 százalékos emelés 400-500 millió forinttal növeli a jövő évi menetdíjbevételt, ami 0,8 százalékos bevételnövekedést jelent az emelés miatt lemorzsolódó utasok miatt.

Hozzátette: azt remélték, hogy a BKV jövőre átáll a korszerűbb és racionálisabb időalapú tarifarendszerre, de csalódva látták, hogy maradt a régi rendszer.

A BKV tarifaemelési javaslata mellett a jövő évi vízdíjakról is dönt a közgyűlés 26-án. Az előterjesztés szerint a 2010. évi díjjavaslat csak az inflációs költségnövekedést tartalmazza, a fogyasztáscsökkenés hatását az előterv alapján a társaság gazdálkodja ki. Az ivóvízdíj javasolt mértéke 189,0 Ft/m3, amely 4,7 %-os díjemelésnek felel meg (+ 25 % ÁFA), írja az index.hu.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!