1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Nemzetközi Duna Bizottság számításai szerint a Duna vizi útjának kapacitását csak hét százalékban használják ki a fuvarozók, miközben ez az arány a Rajnán 72 százalék.

A Nemzetközi Duna Bizottság számításai szerint a Duna vizi útjának kapacitását csak hét százalékban használják ki a fuvarozók, miközben ez az arány a Rajnán 72 százalék - írta a Világgazdaság.

A Dunai áruszállítás, amely tetőpontján, a nyolcvanas évek második felében sem érte el a 100 millió tonnát, az 1999-es NATO bombázások során elpusztított dunai hidak miatt gyakorlatilag teljesen megszűnt. Bár az Európai Unió finanszírozásával Újvidéknél idén sikerült megtisztítani a medret, az áthaladást az ideiglenes közúti és vasútí hidak nehezítik, mivel a hatóságok hetente csak háromszor, fizetés ellenében engedik át a vizi járműveket - közölte a Világgazdaság.

Mind az a tény, hogy az ideiglenes hidakat felváltó, 40 millió eurós költségvetésből épülő Szabadság híd várhatóan csak 2004 decemberére készül el, mind a szerbiai hatóságok újabb és újabb követelései a fuvarosokkal szemben tovább késleltetik a dunai viziutak kihasználtságának jelentős növekedését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!