A Nemzetközi Duna Bizottság számításai szerint a Duna vizi útjának kapacitását csak hét százalékban használják ki a fuvarozók, miközben ez az arány a Rajnán 72 százalék - írta a Világgazdaság.
A Dunai áruszállítás, amely tetőpontján, a nyolcvanas évek második felében sem érte el a 100 millió tonnát, az 1999-es NATO bombázások során elpusztított dunai hidak miatt gyakorlatilag teljesen megszűnt. Bár az Európai Unió finanszírozásával Újvidéknél idén sikerült megtisztítani a medret, az áthaladást az ideiglenes közúti és vasútí hidak nehezítik, mivel a hatóságok hetente csak háromszor, fizetés ellenében engedik át a vizi járműveket - közölte a Világgazdaság.
Mind az a tény, hogy az ideiglenes hidakat felváltó, 40 millió eurós költségvetésből épülő Szabadság híd várhatóan csak 2004 decemberére készül el, mind a szerbiai hatóságok újabb és újabb követelései a fuvarosokkal szemben tovább késleltetik a dunai viziutak kihasználtságának jelentős növekedését.
Duna: alacsony kihasználtság
A Nemzetközi Duna Bizottság számításai szerint a Duna vizi útjának kapacitását csak hét százalékban használják ki a fuvarozók, miközben ez az arány a Rajnán 72 százalék.