2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rutineljárásnak nevezte kedden az MTI érdeklődésére az Európai Bizottság szóvivője, hogy Brüsszel azt várja a magyar illetékesektől, nézzenek utána a Malév fölötti ellenőrzési jogok kérdésének, tisztázandó, hogy a légitársaság uniós cégnek minősülhet-e.

Michele Cercone, a brüsszeli bizottság közlekedésügyi szakterületének a szóvivője arra a sajtóértesülésre reagált, miszerint az unió végrehajtó testülete kapcsolatba lépett a magyar hatóságokkal, és arra vár tőlük választ, mennyiben tekinthető a Malév uniós légitársaságnak, hiszen a kormány eladta az abban való részesedés 99,95 százalékát az AirBridge nevű magyar cégnek, amely az orosz AiRUnion-KrasAir nevű holdinghoz tartozik.

Az erről szóló internetes médiabeszámoló szerint a magyar sajtó rendszeresen orosz ellenőrzés alatt álló cégnek minősíti a Malévet.

A beszámoló idézett egy brüsszeli bizottsági illetékest, aki szerint amennyiben egy légitársaság tulajdonlása több mint 49 százalékban nem uniós érdekeltségű, és a cég ténylegesen nem uniós érdekeltség ellenőrzése alatt áll, akkor nem tekinthető közösségi - uniós - szállító cégnek, és így nem részesülhet az egységes európai piac előnyeiből. Az illetékes hozzátette: egyes vállalatok olyan különleges konstrukcióban működnek, amellyel eleget tesznek a fenti EU-követelménynek, de azt nem tudta megmondani, hogy a Malév esete is ilyen-e.

Cercone az MTI-nek adott válaszában azt emelte ki, hogy a magyar hatóságokkal való kapcsolatfelvétel nem különleges, egyedi jellegű eset.

"A Bizottság nem kifejezetten a Malév ügyét vizsgálja, csupán alkalmazza a szabályokat, és azt várja a nemzeti hatóságoktól, hogy ellenőrizzék a légitársaság feletti tényleges ellenőrzés kérdését. Ez olyan feladat, amit minden hasonló esetben rendszeresen elvégez a Bizottság" - mondta a szóvivő.

Megerősítette, hogy amennyiben egy uniós légitársaság tárgyalást folytat egy nem uniós légitársasággal, akkor bizonyítania kell saját nemzeti hatóságának, hogy ő maga legalább 51 százalékban EU-személy vagy EU-testület tulajdonában és ellenőrzése alatt áll. Ellenkező esetben elveszti az EU belső piacához való tartozásból fakadó előnyöket, hiszen harmadik országbeli légitársaságnak minősül.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!