Internetes Értékesítés Felépítése (Internet Sales)
Az Internetes Értékesítés a Java 2 Enterprise Edition (J2EE) alkalmazással is kompatibilis. Ez lehetővé teszi a Java Application Server használatát, ami magában foglalja a Servlet Engine-t az InQMy-tól.
Mobil Rendszer Felépítése (Mobil Sales, Mobil Service)
A mySAP CRM olyan szcenáriókat is támogat, mint a laptopok vagy kézi eszközök, például PDA-k vagy cella telefonok. A mobil szcenárió feltárja az adott terület alkalmazottjainak igényeit, akik adatok óriási halmazával operálnak és széleskörű funkciókhoz való hozzáférésre van szükségük. A CRM middleware szinkronizálja az adatokat és biztosítja, hogy mindenki csak a számára szükséges adatokat kapja meg.
CRM helyzetkép Magyarországon
2001 decemberében a NetSurvey felmérést készített hazánk vezető nagyvállalatai körében a CRM helyzetéről. A válaszadók több mint felénél volt bevezetve valamilyen ERP rendszer, míg csak alig több mint 10%-uk élt a CRM stratégiával. Viszont a megkérdezettek közel 25%-a tervezte fél éven belül ERP, illetve CRM rendszer bevezetését vagy korszerűsítését. A cégek 35%-a saját fejlesztésű, 19%-a SAP, 99%-a Siebel System és Remedy, 28%-a pedig egyéb szoftvert alkalmazott a CRM rendszeren belül.
FELHASZNÁLT IRODALOM
David C. Yen-David C. Chou-Jane Chang: A synergic analysis for Web-based enterprise resources planning systems
CRM és ERP egy rendszerben
Bartalis Krisztina: CRM alapok
Hosszú Gábor: Az eCRM új webes technológiái
Keszey Tamara: Customer Relationship Management (CRM) és IT vonatkozásai
CRM
mySAP Customer Relationship Management
CRM az SAP és a SIEBEL megoldásaival
ERP - CRM - eCRM
A posztindusztriális társadalomban, melynek alapegysége az információ, legfontosabb kommunikációs csatornája pedig az Internet és a mobiltelefónia, ma már nem eladói (nyomásos – push), hanem sokkal inkább vevői (húzásos – pull) piacról beszélhetünk. Korunkban a vevő diktál, vagyis ha elégedetlen valamivel, lehetősége van arra, hogy számos helyettesítő termék közül válassza ki a neki legmegfelelőbbet. Ennek köszönhető, hogy az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) központi szerepet tölt be az innovatív vállalatok életében.