2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A posztindusztriális társadalomban, melynek alapegysége az információ, legfontosabb kommunikációs csatornája pedig az Internet és a mobiltelefónia, ma már nem eladói (nyomásos – push), hanem sokkal inkább vevői (húzásos – pull) piacról beszélhetünk. Korunkban a vevő diktál, vagyis ha elégedetlen valamivel, lehetősége van arra, hogy számos helyettesítő termék közül válassza ki a neki legmegfelelőbbet. Ennek köszönhető, hogy az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) központi szerepet tölt be az innovatív vállalatok életében.

Internetes Értékesítés Felépítése (Internet Sales)

Az Internetes Értékesítés a Java 2 Enterprise Edition (J2EE) alkalmazással is kompatibilis. Ez lehetővé teszi a Java Application Server használatát, ami magában foglalja a Servlet Engine-t az InQMy-tól.

Mobil Rendszer Felépítése (Mobil Sales, Mobil Service)

A mySAP CRM olyan szcenáriókat is támogat, mint a laptopok vagy kézi eszközök, például PDA-k vagy cella telefonok. A mobil szcenárió feltárja az adott terület alkalmazottjainak igényeit, akik adatok óriási halmazával operálnak és széleskörű funkciókhoz való hozzáférésre van szükségük. A CRM middleware szinkronizálja az adatokat és biztosítja, hogy mindenki csak a számára szükséges adatokat kapja meg.

CRM helyzetkép Magyarországon

2001 decemberében a NetSurvey felmérést készített hazánk vezető nagyvállalatai körében a CRM helyzetéről. A válaszadók több mint felénél volt bevezetve valamilyen ERP rendszer, míg csak alig több mint 10%-uk élt a CRM stratégiával. Viszont a megkérdezettek közel 25%-a tervezte fél éven belül ERP, illetve CRM rendszer bevezetését vagy korszerűsítését. A cégek 35%-a saját fejlesztésű, 19%-a SAP, 9–9%-a Siebel System és Remedy, 28%-a pedig egyéb szoftvert alkalmazott a CRM rendszeren belül.


FELHASZNÁLT IRODALOM

David C. Yen-David C. Chou-Jane Chang: A synergic analysis for Web-based enterprise resources planning systems

CRM és ERP egy rendszerben

Bartalis Krisztina: CRM alapok

Hosszú Gábor: Az eCRM új webes technológiái


Keszey Tamara: Customer Relationship Management (CRM) és IT vonatkozásai

CRM

mySAP Customer Relationship Management

CRM az SAP és a SIEBEL megoldásaival


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!