Biztonság
A legtöbb internetes vásárló számára a biztonság jelentősége nagyobb, mint az árengedményé. Természetesen fontosnak tartják, hogy bizalmas adataik ne juthassanak illetéktelenek kezeibe, de még ennél is jobban féltik hitelkártyájuk ködjait. Az elmúlt évek kedvező tapasztalatai bebizonyították, hogy bár az internetes világ sem mentes csalóktól, a megfelelő óvatossági rendszabályokat betartva ez sem veszélyesebb, mint egy bevásárlóközpont. Az e-kereskedés biztonságán sokat javított az úgynevezett SSL titkosítási eljárás elterjedése. Még ennél is nagyobb biztonságot nyújtana a SET (Secure Electronoc Transfer) megoldás alkalmazása, mivel ennek alkalmazásakor a vásárló-bank-eladó háromszögből mindenki csak azokat az adatokat látja, melyek valóban rá tartoznak. A SET bevezetése azonban komoly költséggel jár, ráadásul lényegesen lassítja a kereskedelmi tranzakció menetét is. Ezzel is magyarázható, hogy viszonylag kevesen alkalmazzák.
A műszaki megoldások mellett a biztonságos leginkább az erősítheti, ha olyan e-üzlettől vásárolunk, amelyről megfelelő információkkal rendelkezünk. Az ismeretlen, gyanúsan olcsó árakat ígérő "garázs" boltok sokkal nagyobb kockázatot jelentenek, mint az ismert áruházlánc on-line leányvállalata.
Áruválaszték
Nem mindent lehet on-line árusítani, viszont sokkal szélesebb az interneten árusítható termékek köre, mint ahogy az ember az első pillanatban gondolná. Az elektronikus kereskedelem korai periódusában számos elméleti szakember bizonygatta, hogy ruhát, cipőt, gyorsan romló élelmiszert, nagy értékű műszaki cikket nem lehet interneten keresztül árusítani. Bár az első időszak sztárjai kétség kívül a könyvek, szoftverek, CD-k, filmek (DVD, videó) voltak, azóta kiderült, hogy az autótól a divatcikkekig sok minden nagyszerűen eladható on-line. Gyakran nem is maga az áru az igazi vonzerő, hanem az a kiegészítő szolgáltatás, melyet az e-bolt nyújtani képes. Ilyen lehet a hagyományos boltban már csak a fizikai korlátok miatt is elképzelhetetlen választék, vagy a vásárló kívánságai szerinti személyre szabás.
E-kereskedelem 2. - B2C
A köznapi beszédben sokan hajlamosak az elektronikus kereskedelmet az on-line kiskereskedelemmel azonosítani. A manapság a leggyakrabban a B2C (business to consumer) néven emlegetett kereskedelmi modelljét az Amazon.com könyvkereskedés találta fel.