3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még egy ideig nem intézhetjük adó-, vám-, cégalapítási és egyéb ügyeinket gyorsabban, egyszerűbben az interneten. Az e-kormányzat ugyanis most még csak információszolgáltatásra törekszik.

A Kopint-Datorg által végzett személyes megkérdezés eredménye szerint egy állampolgár évente átlagosan 1,35 hivatalos ügyet intéz, legtöbbször útlevéllel (16,7 százalék), számlareklamációval és/vagy -befizetéssel (13,9), adóbevallással (12,5), valamint személyi igazolvánnyal (12,8) kapcsolatosan.

Az emberek leggyakrabban információszerzéssel fordulnak valamilyen közhivatalhoz (évente több mint 6 alkalommal). Általában nem tartják komplikáltnak a ügyintézés menetét; legbonyolultabbnak a gyermekgondozási segély (gyes), legkevésbé nehéznek az útlevél intézése bizonyult, és sok szempontból kritikusnak ítélték az építési engedélyekhez kapcsolódó eljárásokat, az átírásit (föld, gépjármű), a gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézést.

A lakosság döntő hányada az információszerzés, a tulajdoni lap, a lakcímváltozás, az átíratás és a gyes területén tartja már ma is kiemelkedően fontosnak az elektronikus ügyintézés közeli indulását.

Intelligens Budapest

A Fővárosi Önkormányzat szeptemberi ülésszakán tárgyalják az információgazdálkodási koncepció keretében készülő nyolc projektet. Nem véletlenül nevezik így a koncepciót, a tervek között akad olyan is, amelytől bevételt remélnek megálmodói.

A főváros - a kormányzathoz hasonlóan - első lépésben az e-közbeszerzést szeretné megvalósítani, hogy a jelenlegi lassú és nehézkes procedúrát hamarosan gyors és átláthatóbb tenderrendszer váltsa fel.

A projektek között szerepel a Budapest-portál kialakítása, amely egy-egy területen akár már a jövő nyártól lehetővé tenné az interaktív ügyintézést, on-line szolgáltatások nyújtását. Struktúrájának kialakításánál szempont, hogy elsősorban a fiatal értelmiségiek látogatására számíthatunk – mondja Varga Kristóf SZDSZ-es politikus, a Főpolgármesteri Hivatal informatikai tanácsnoka -, így első lépésben az őket érintő kérdéseket igyekeznek "elektronizálni". A portál kialakításának legfontosabb motivációja, hogy könnyen "emészthető" adatokhoz jusson a lakosság a város gazdálkodásáról, fejlesztési koncepciójáról. A főváros 1,2 milliárd forintot különített el az információgazdálkodási koncepció keretében lévő projektek megvalósítására.

A politikus úgy látja, hogy Magyarország nincs lemaradva az e-kormányzat területén; a világon szinte mindenhol még az első szakasznál, az információszolgáltatásnál tartanak. Arról viszont sem a fővárosi, sem a kormányzati résztvevők nem beszélnek, hogy lesz-e kapcsolat az önkormányzat és a kormányzat portálja között. Bizonyos területeken - például az okmányirodák tevékenysége és a Belügyminisztérium adatai esetén - ez célszerűnek látszik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!