Az internetes "orvoslátogató" lényegesen több, mint a termékeket felsoroló passzív web site. Alkalmazásával a hús-vér orvoslátogatók nem válnak feleslegessé, hanem mentesülnek korábbi tevékenységük egy részétől és így jobban koncentrálhatnak az érdemi tanácsadói munkára.
Az e-detailing rendszerek rendszerint két részből állnak. A termékismertető szekció használatával az orvosok a kívánt tempóban és mélységben, természetesen a számukra leginkább megfelelő időpontban ismerkedhetnek meg az új termékekkel. A másik részt videó-konferencia rendszer alkotja, ennek segítségével az orvos kapcsolatba léphet a tanácsadóvá átvedlett orvoslátogatóval.
A szükséges technológiai beruházások ellenére az e-detailing sokkal olcsóbb, mint a hagyományos, személyes vizit. A
Forrester Researchszakértői szerint egy, a weben át eljuttatatott üzenet orvosonként kevesebb, mint 10 dollárba kerül, míg egy átlagos videó-konferencia hívás költsége 80 dollár. (A
MEDeMONITORvizsgálatai szerint egy órányi személyes gyógyszerismertetés átlagos költsége 917 dollár)
Itthon persze kicsit lassabban zajlanak az események. Erről kivételesen nem csak az alacsony hazai internet penetráció tehet. A létükért küzdő kórházaknak, az alulfizetett orvosoknak, és a társadalombiztosítással harcoló gyógyszergyáraknak először a XX. század második feléhez méltó állapotokat kellene elérni, azután jöhet majd a XXI. század.
A cikk első része